گروسی: قبل از واگذاری باید زیر ساخت‌های لازم فراهم شود

عضو فراکسیون ورزشی گفت: بهتر است زیر ساخت‌های واگذاری فراهم و ابهامات موجود برطرف شود تا خریداران با اطمینان کامل پا پیش بگذارند.

گروسی: قبل از واگذاری باید زیر ساخت‌های لازم فراهم شودبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گروسی در گفتگو با رادیو ورزش درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: در کل در سال 1393 اعلام شد که سهام باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی دولتی از طریق مزایده و با رعایت قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی باید واگذار شود و این اصل 44 قانون اساسی که کلیات آن در سال 1388 به تصویب رسید و سیاست های کلی هم ابلاغ شد که این امر توسط مقام معظم رهبری صورت گرفت.
 
وی بیان کرد: در حال حاضر همان طور که نظاره گر هستیم بخش خصوصی در هر جایی که ورود کرده توانسته موفقیت های زیادی را در عرصه های صنعت و فرهنگ به همراه داشته باشد و همچنین این بخش خصوصی در عرصه ورزشی نیز می تواند موفق عمل کند.
 
گروسی تصریح کرد: در هر صورت مجلس در قانون بودجه سال 1393 مصوب کرد که سهام این 2 باشگاه با درایت و یک مدیریت صحیح به بخش خصوصی واگذار شود.
 
وی افزود: در کل درباره واگذاری سهام این 2 باشگاه نباید تصمیم گیری انجام شود که وضعیت آن از الان بدتر شود و حتی می توانیم با یک تصمیم گیری سریع این امر را انجام دهیم و امیدوارم در آینده با تصمیم گیری صحیح و سریع این کار صورت گیرد چرا که ما نیز نی خواهیم وضع بدتر شود. به طور مثال می توانم بگویم که در حال حاضر بهتر است دانشگاه آزاد را با دانشگاه دولتی مقایسه کنید و نکته قابل توجه این است که موفقیت های دانشگاه آزاد به خاطر خصوصی بودن و تصمیم گیری‌های درست آن است که توانسته به این شکل وضعیت بهتری از دانشگاه دولتی داشته باشد و به نظر من بهتر است در ابتدا زیرساخت های واگذاری فراهم شود تا این امر نیز درباره 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز صورت بگیرد.
 
وی عنوان کرد: به نظر من اگر بخش خصوصی تا به اینجا برای خرید سهام این 2 باشگاه پیش‌قدم نشده است، به خاطر این است که باید این مسائل به طور شفاف اعلام می شد تا آنها بتوانند اقدامات لازم را انجام بدهند. از طرفی دیگر من اعتقاد دارم که برای برندی مثل استقلال و پرسپولیس 290 میلیارد تومان کم است، چرا که این 2 تیم از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند و به نظر من قیمت این 2 تیم 1000 میلیارد است.
 
وی افزود: در کل برای خرید سهام این 2 باشگاه برای خریداران شفاف سازی صورت نگرفت و همانطور که نظاره گر هستیم، این افراد به قیمت پایه نیز اعتراض داشتند و بهتر است شرایط طوری اعلام شود که خریدار بداند که در آینده قرار است مالک چه چیزهایی شود، با وجود ابهام مطمئنا فردی پا پیش نخواهد گذاشت.
 
گروسی بیان کرد: اطلاع رسانی نادرست و ابهام در برخی از بندها و پیداشدن معراضین زمین های این 2 باشگاه همه دست به دست هم داد تا این ابهامات بوجود بیاید و به همین خاطر فردی حاضر نشود که برای خرید جلو بیاید و به نظر من بهتر است که فقط اعلام می کردند که برند به فروش می رسد و یا حداقل تکلیف حقوقی زمین های این 2 باشگاه را مشخص می کردند تا برای خیلی ها سوالاتی در زمینه خرید سهام این 2 باشگاه بوجود نیاید.
 
وی درباره اینکه چه راهکارهایی را دولت، وزارت ورزش، مجلس شورای اسلامی می تواند انجام دهد تا زمینه مناسب تری برای ورود بخش خصوصی در این عرصه ایجاد شود، عنوان کرد: در کل کشورهایی که درباره این مسئله تجربیاتی را در اختیار دارند، ما نیز بهتر است همانند آنها این کار را انجام دهیم، به طور مثال کشور ترکیه زمانی که خصوصی سازی صورت گرفت، دولت برای اینکه باشگاه ها رشد کنند، حمایت های زیادی را از جمله دادن تسهیلات ارزان‌قیمت، تسهیلات بردن بهره و کم بهره در نظر گرفت و این موارد را در اختیار باشگاه‌ها قرار داد تا باشگاه به توانایی های لازم دست پیدا کنند و زمانی که این باشگاه توانسته به قدرت دست پیدا کند، به درآمدزایی پرداختند و در حال حاضر نیز به دولت نیز می پردازند و به نظر من بهتر است اگر این تیم ها به بخش خصوصی واگذار می شوند، حتما حمایت هایی نیز از آنها صورت بگیرد و بهتر است دولت نیز در بحث ارتقاء این باشگاه ها به هیئت مدیره و مدیرعامل کمک نماید و اگر شیوه واگذاری درست صورت بگیرد و افراد با اهلیت مدیریت این 2 باشگاه را برعهده بگیرد، مطمئنا این شرایط باعث رضایتمندی هواداران و ورزشکاران نیز می شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار