دهه هفتادی‌ها به تالار رودکی آمدند

در پنجمین شب از جشنواره موسیقی فجر تالار رودکی میزبان هنرمندان از دهه هفتاد موسیقی ایران بود.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ در روز پنجم جشنواره موسیقی فجر سه گروه از نوجوان های موسیقی ایران در بخش استعدادهای درخشان آثار خود را ارائه دادند این نوجوان ها همه متولدین دهه 70 ایران هستند.

در ابتدا "سارا صوفی سیاوش" متولد سال 72 شروع به نوازندگی کرد و قطعاتی از "سونات شماره 6 بتهوون در "فاماژور"، "اتود شماره شوپن" و "نوکتورن شوپن شماره 14" را با پیانو خود اجرا کرد.

در ادامه نوبت کوچکترین جوان این گروه که متولد سال 78 است رسید. "پوریا اصانلو" نوازنده ویلن موسیقی ایران که تا با امروز تجربیات بسیاری در اجرای زنده بر روی استیج باحضور در ارکستر موسیقی نو، ارکستر آیسو و ارکستر اپرای ایو به دست آورده است به روی صحنه آمد و قطعاتی از باخ و چند آهنگساز دیگر اجرا کرد. در این اجرا "پوریا فلامرزبان" در کنار اصانلو پیانو زد. اصانلو با آغاز به کار رسمی ارکستر فیلارمونیک تهران در این ارکستر فعالیت خود را آغاز کرده است.

در آخرین اجرا از بخش استعدادهای درخشان به سراغ دو بانوی جوان می رویم. "کیمیا روهینا" و "آنیتا موسوی" که هر دو متولد 77 هستند و در هنرستان موسیقی دختران مشغول به یادگیری موسیقی، روهینا نوازنده پیانو و موسوی در این اجرا کلارینت می زند. "کیمیا محمدی" نیز در کنار آن ها حضور دارد و با آن ها پیانو می نوازد.

"کیمیا روهینا" در اجرای شب گذشته دو قطعه با عنوان "یادبودی برای باخ" اثر بلاکواچ و "سولو برای کنکور" اثر آندره مسیجر را اجرا کرد و "آنیتا یعقوبی" نیز دو قطعه "مقدمه، تم و واریاسیون" اثر کارل ماریا فون وبر و "دوئت کنسرتی برای دو کلارینت و پیانو" اثر کارل برمن را اجرا کرد.

متاسفانه در روز گذشته بین استعدادهای درخشان موسیقی ایران اتفاق خاصی نیفتاد و حتی بعضی اجراها از روزهای گذشته ضعیف تر عمل کردند که البته سن و تجربه کم این نوجوان ها نیز باید در نظر گرفته شود و گرنه آینده ای بسیار خوب پیش روی آن ها خواهد بود.
 
گزارش از مهدی خان محمدی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار