اجرای کافه‌ای تیم هلندی در تالار وحدت

چهارمین روز از جشنواره فجر با اجرای کوارتت "یوری هونینگ" به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ در چهارمین شب از جشنواره موسیقی فجر و در آخرین لحظات این جشنواره تالار وحدت میزبان "کوارتت یوری هونینگ" از کشور هلند بود.

در ابتدا قطعه "آرزو" به آهنگسازی "یوری هونینگ" اجرا و سپس هونینگ گروه نوازندگان خود را معرفی کرد و پس از آن قطعه "قاصد" ساخته "سیموز" اجرا شد.

هونینگ پس از اجرای این قطعات توضیحاتی درباره قطعه "رنسانس" از ساخته های خود داد و سپس به اجرای آن پرداخت و در ادامه قطعه "دایسکی من" اجرا شد.

در یک استراحت کوتاه دو نوازنده باس و درامز از صحنه خارج شده و یک دوئت بین دو ساز ساکسیفون و پیانو اجرا شد که قطعه ای که این دو نوازنده اجرا کردند "بگذار بمیرم" نام داشت.

در انتها کوارتت "یوری هونینگ" قطعاتی چون "پروانه" از "یوری هونینگ"، "آواز غمین" از "کارلا بلی"، "راه بهشت" از "ولفرت بردروده" را اجرا کردند.

در گروه نوازندگی "یوری هونینگ" هنرمندانی چون "یوری هونینگ" ساکسیفون تنور، "ولفرت بردروده" پیانو، "والدیمارکولبین سیگورجانسون "باس"، "جوست لیجبارت" درامز حضور داشتند.

*آنقدرها هم خوب نبود

گفتگوی کوتاه یکی از رسانه ها با "پیتر سلیمانی پور" و اشاره وی بر حضور "یوری هونینگ" در ایران و اجرا در تالار وحدت موجب شد که حواشی بسیاری پیرامون این گروه و درجه 1 بودن آن مطرح شود که در واقع این‌گونه نبود.

ارکستر "یوری هونینگ" تمامی استانداردهای لازم برای یک گروه معمولی را داشت اما به هیچ وجه بهترین نبود بلکه بیشتر به یک موسیقی کافه ای شباهت داشت.

 
گزارش از: مهدی خان محمدی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار