سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این جلسه گزارش مفصلی در مورد ازدواج و آسیب‌های طلاق به لحاظ کمی و کیفی و هم به دلیل تأخیر در ازدواج و به عقب افتادن ازدواج‌هایی که زمان آن گذشته، ارائه شد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، مخبردزفولی سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه گزارش مفصلی در مورد ازدواج و آسیب‌های طلاق به لحاظ کمی و کیفی و هم به دلیل تأخیر در ازدواج و به عقب افتادن ازدواج‌هایی که زمان آن گذشته ارائه شد.
 
سخنگوی شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز تمام وقت جلسه به گزارش و مباحث مرتبط با ازدواج گذشت اظهار داشت: به لحاظ تعداد ازدواج دچار کاستی‌هایی هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه تعداد ازدواج‌ها یک میلیون‌و خرده‌ای می‌شود، افزود: این روند به جای اینکه رشد مثبت داشته باشد رشد منفی داشته است.

وی دلایل طلاق را اقتصادی، فرهنگی و آموزشی خواند و تصریح کرد: قرار است برای این موضوع در جلسه آینده مباحث مرتبط را ادامه دهیم.
 
مخبر دزفولی با تأکید بر اینکه در این گزارش وضعیت جهانی ازدواج و طلاق مورد توجه قرار گرفت بیان داشت: نرخ ازدواج چه در کشورهای غربی و چه در کشورهای همجوار مورد توجه قرار گرفته و نکاتی هم از طرف اعضا و رئیس جمهور مطرح شده است.
 
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این گزارش بخشی از تصمیمی است که قرار است گرفته شود گفت: بعد از این گزارش کارهایی که هر دستگاه باید انجام دهد و نقش افراد و سازمان‌هایی که می‌توانند در تسهیلات ازدواج و پایداری خانواده‌های تازه شکل گرفته مهم باشد مشخص می‌شود.
 
وی ازدواج‌هایی را که در 5 سال اول منجر به طلاق می‌شوند تهدیدی برای سلامت جامعه خواند و خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت هم آمادگی این را دارد که در برنامه‌ریزی ششم و سنواتی کشور این موضوع را مورد توجه قرار دهد.
 
وی در ادامه به موضوع بورسیه‌ها پرداخت و گفت: وزیر علوم در مورد بورسیه‌ها صحبت‌هایی داشتند که رئیس دیوان عدالت بر اساس ضوابط دیوان نمی‌تواند وارد شود و برخی افراد که شکایت داشته‌اند باید موضوع خود را به طریقی پیگیری کنند و قرار شد آن هیئتی که مأموریتش رسیدگی به شکایت دانشگاه‌ها از جمله بورس و فرصت مطالعاتی است این هیئت را تشکیل دهد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: قرار شد در جلسه آینده این هیئت در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و با تصویب این هیئت مشکلات پیگیری شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار