رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران:

تمرکز جهت بین‌المللی شدن شرکت‌های دانش‌بنیان

صدیق گفت: در برنامه ششم توسعه باید ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان جهت تمرکز در بازارهای بین‌المللی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ صدیق رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در نشست خبری که عصر دیروز در سالن همایش‌های این پارک برگزار شد طی سخنرانی گفت: کارکرد اصلی در پارک برنامه‌ریزی برای ایجاد شرکت زایشی در دانشگاه تهران است و هدف این است که به نقطه‌ای برسیم که 10 درصد دانشجویان دانشکده خروجی در بخش اقتصاد وارد بازار شوند. 

وی افزود: 1 درصد از جمعیت هر کشوری کارآفرین هستند، البته ما به دنبال تحول دانشگاه تهران به دانشگاه نسل سوم و یا دانشگاه کارآفرین هستیم. 

صدیق تصریح کرد: خروجی‌ها باید به صورت شرکت وارد بازار شوند و برنامه‌ حمایتی از ایده‌های بازار پسند که قالب برنامه شکوفایی است در مرکز کارآفرینی اجرا می‌شود. 

وی اظهار داشت: حمایت 60 تا 100 میلیون ریالی که از سوی پارک صورت می‌گیرد البته در سال آینده 50 تا 200 مورد از این اعتبار طی مذاکراتی که با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور داشته‌ایم توزیع می‌شود. 

صدیق در ادامه گفت: در برنامه ششم توسعه باید ارتباط شرکت دانش‌بنیان بر روی بازار ملی و بین‌المللی تمرکز یابد تا شرکت‌های دانش‌بنیان به درآمد واقعی برسند چرا که موضوع تجاری سازی یک برنامه بسیار مهم تلقی می‌شود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار