هولولنز، عینکی از جنس مایکروسافت

بی شک سال ۲۰۱۵ را باید سال تکامل ابزارهای هوشمند و گجت‌های پوشیدنی دانست، چرا که دیگر تقریبا آزمون و خطاهای کمپانی‌ها به پایان رسیده و الان نوبت به قدرت نمایی آن‌ها در بازار رسیده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ شرکت مایکروسافت، در آخرین کنفرانس خود اقدام به رونمایی از خدمات و محصولات جدیدش کرد که می‌توان گفت بهترین، خلاقانه‌ترین و نوآورانه‌ترین آن‌ها عینک هوشمند مایکروسافت، یعنی هولولنز (hololens) بود. اگر همه چیز آنطور که مایکروسافت می‌گوید باشد، هولولنز چیزی فراتر از حد تصور است. ابزار هوشمندی که توان رقابت با هر محصول مشابهی را دارد.

هولولنز، عینکی از جنس مایکروسافت

فکرش را بکنید؛ نه دیگر نیازی نیست فکرش را هم بکنید. شما به راحتی می‌توانید بازی محبوب ماینکرفت را درست وسط اتاق خود به صورت سه بعدی انجام دهید، حتما این تجربه را در فیلم سینمایی Game دیده‌اید و از آن هم بدتان نیامده و یا در اتاق نشیمن خود نشسته‌اید و می‌توانید سایز تلویزیون خود را که هولولنز زحمت خلق آن را کشیده است بزرگ کنید البته بعد از اینکه تلویزیون را برایتان خلق کرد.

هولولنز، عینکی از جنس مایکروسافت

می‌توانید مدل‌های سه بعدی خود را که از پیش درون کامپیوتر خود نگه می‌داشتید، به اتاق پذیرایی خود دعوت کنید و آن را تزیین کنید. شاید هم بتوانید با تصاویر انیمیشنی که دوست دارید و آدم‌های مشهور یک وعده غذا بخورید. احتمالا به فضا نوردی علاقه دارید، پس خیالتان آسوده باشد، چرا که هولولنز شما را به گردش بر روی سطح مریخ خواهد برد. در خصوص عینک هوشمند مایکروسافت، هرچه بگوییم بیشتر گیج کننده خواهد بود.

اما همین را بدانید که تکنولوژی‌های امروز می‌توانند چنان زندگی ما تغییر دهند که حتی یادمان برود خودمان راه برویم، غذا بخوریم و یا حتی بخوابیم. چراکه همین حالا تقریبا ۸۰ درصد از زندگی ما هوشمند شده و کم مانده تکنولوژی برای‌مان نان هم بخرد.

حسین عالیان



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار