فانی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

ارائه تسهیلات نوروزی به فرهنگیان/ حل مشکل بیمه طلایی تا پایان سال 93/ امسال پیک نوروزی متمرکز نداریم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رفع مشکل بیمه طلایی فرهنگیان گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 93 به یک جمع بندی در خصوص مشکلات بیمه طلایی فرهنگیان برسیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه‌ی نشست ستاد ملی آموزش برای توسعه‌ی پایدار که هم اکنون در ساختمان شهید رجایی در حال برگزاری است، درجمع خبرنگاران در خصوص اجلاس اخیر یونسکو اظهار کرد: اواخر سال 2014 میلادی سازمان بین المللی یونسکو از کشورهای مختلف برای شرکت در اجلاسی تحت عنوان آموزش برای توسعه‌ی پایدار دعوت به عمل آورد که بیش از هزار نفر در این اجلاس حضور و مشارکت داشتند.

وی افزود: امروز آموزش و پرورش به عنوان متولی با دعوت 18 نفر از سازمان‌ها و وزارت خانه‌های مختلف در امر بین المللی آموزش برای توسعه‌ی پایدار، گامی برداشت.

فانی در ادامه تصریح کرد: هرکدام از این سازمان‌ها امروز گزارش‌هایی را از اقدامات دستگاه‌های مربوطه در خصوص توسعه‌ی پایدار ارائه دادند که به نظر می‌رسد جمع بندی این جلسه بتواند در برنامه‌ی ششم توسعه موثر باشد، چرا که برنامه‌ی ششم توسعه در سال 94 شروع و از سال 95 باید اجرا شود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مطالبات فرهنگیان گفت: روز 5 شنبه گذشته جلسه‌ای در سازمان مدیریت داشتیم و پیگیر پرداخت مطالبات فرهنگیان هستیم که امیدواریم به زودی این موضوع حل شود.

وی در خصوص ماجرای پرداخت وام خرید خودرو به فرهنگیان عنوان کرد: بخش لیزینگ صندوق فرهنگیان تسهیلات خرید خودرو را در اختیار فرهنگیان قرار داده و این صندوق یک موسسه متعلق به فرهنگیان است و به طبع برنامه‌هایش را با توجه به مصوبات هیات مدیره خود عوض می‌کند اما به هر حال فرهنگیانی که شرایط اعلام شده را داشته باشند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

فانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اعمال فوق العاده شغل معلمان، افزود: برای سال 94 برنامه ریزی‌هایی را جهت اعمال فو العاده شغل فرهنگیان انجام داده‌ایم که در صورت نهایی شدن، آن را اعلام می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ارائه تسهیلات نوروزی به فرهنگیان، گفت: همانند سال‌های گذشته واحد‌های آموزشی که آمادگی ارائه تسهیلات به فرهنگیان را داشته باشند، فعال می‌شود همچنین از مدت‌ها پیش نیز خانه‌های معلم، باشگاه‌های فرهنگیان، تربیت معلم و تعدادی از مدارسی که دارای این شرایط هستند، برای ارائه خدمات آماده شدند و امیدواریم که نوروز خوبی را در خدمت فرهنگیان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی برای سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: اقدام سال 93 در این زمینه موفقیت آمیز بوده، به طوری که آموزش و پرورش توانست در عین حال که 25 هزار همکار فرهنگی آن بازنشسته می‌شود، سازمان‌دهی و اداره‌ی مدارس خود را بدون تزریق یک نیروی انسانی جدید انجام دهد.

فانی اضافه کرد: بخشنامه‌ی ساماندهی نیروی انسانی سال 94 زودتر ابلاغ می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر بازنگری تعهدات بیمه طلایی فرهنگیان گفت: در حال ارزیابی و رفع مشکل بیمه طلایی فرهنگیان هستیم تا بتوانیم تا پایان سال 93 در این خصوص به جمع بندی برسیم.

فانی در پایان در خصوص پیک نوروزی دانش آموزان عنوان کرد: وزارت خانه سیاست عدم تمرکز در پیک نوروزی را ادامه خواهد داد و حتی ممکن است این امر به مدارس واگذار شود و به هیچ وجه پیک نوروزی در یک حرکت متمرکز واحد در آموزش و پرورش دیده می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه ، طلایی ، فرهنگیان ، فانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۳
ایا فقط معامها مطالبات دارن؟بقیه کارمندان ندارند؟که تلویزیون هردفعه فقط صحبتش را میکنه؟ایا 20%افزایش حقوق معلمان ابتدایی85000تومان میشه؟آیا اگه مطالبات مارا لطف کنن بدن باید منت بذارن؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۳
بابا یکی نمیخواد درباره ما نیروهای قراردادی از این وزیر سوال کنه، تا کی باید با این حقوق ناچیز و این هزینه های زیاد تو سری خور بقیه باشیم و جرات نداشته باشیم از حقمون دفاع کنیم(بابا توروخدا یکی از این خبرنگارای با وجدان پیگیر کار ما بشه،بخدا از این همه تبعیض خسته شدیم)
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۰۹:۳۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۳
با سلام .هدف آموزش و پرورزش از رسانه ای کردن افزایش حقوق فرهنگیان چیست ؟.مثلا خودروهای صد میلیونی به بالا را کدام فرهنگی می تواند بخرد.....؟ چرا این وام ها را که از جیب خود فرهنگیان است نمی توان به صورت تسهیلات در خدمت همه فرهنگیان برای رفع گوشه ی کوچکی از مشکلاتشان قرار داد؟ والسلام
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۰:۴۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۳
اقای فانی رتبه بندی معلمان چی شد ۹۴شدا!;-)
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۰:۳۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۳
اقای ناشناس یک ملیون بیشتر فرهنگی داریم که سرشار از مشکلات هستند ادارات دیگر این مشکلو ندارن و اکثرا هم اعتراض ندارند قضاوت غلط نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
از سازماندهی نیروها وزیر محترم گفتند سئوال بنده اینه که آیا این سازماندهی شامل حال قراردادیها هم میشهکه بتونند تبدیل وضع پیدا کنند یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
وزیر محترم با این حقوق ها مگر مسافرت هم میشود رفت؟
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۶:۱۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
وزیرمحترم:این معوقات که مدت مددیدی است که پرداخت نشده اند لااقل تا اواسط اسفندماه امسال پرداخت شوندتا کمترشرمنده خانواده گردیم....
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۶:۰۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
عملکرد بیمه طلایی بیمه ایران خیلی بهتر از بیمه معلم بود ما اصلااز این پوشش بیمه ای راضی نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۵:۳۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
ماشین 90 میلیون به بالا رو کدوم فرهنگی میتونه بخره؟؟؟؟؟؟؟؟
منی که کل حقوقم به یه تومن نمیرسه چطور قسط یک میلیون و دویست بدم؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
3سال است که هدیه ازدواج فرهنگیان شاغل رانداده اند
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۴:۴۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
شما که در مصاحبه قبلی گفتید مطالبات تا پایان بهمن پرداخت می شود حالا میگين در حال پیگیری هستیم من یکی که بعد از عید ساعات اضافه کار را کنار میگذارم؟
Iran (Islamic Republic of)
vqh
۱۴:۳۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
بیاییم در رسیدگی به مشکلات فرهنگیان شعار را کنار بگذاریم , جناب وزیر از کدام بیمه حرف میزنند , از کدام امکانات , آیا پرداخت حقوق یک فرد نیاز به اعلام در رسانه ها دارد ؟ یا باید به طور معمول سایر دستگاه ها اقدام شود.
-
فرهنگی
۱۴:۳۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
از مسئولان محترم ( که به هر وزارتخانه یا هر جای دیگر که ارتباط دارد ) خواهشمندیم که این همه افزایش حقوق و مسایل مالی فرهنگیان را رسانه ای نکنند . مگر افزایش حقوق سایر ادارات رسانه ای می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۳:۴۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
تا پایان 93 مشکل بیمه طلایی حل میشود؟؟؟!!!
وزیر محترم یک ساله که ما بیمه ایم و حق بیمه از حقوقمان کم میشود اما یک ریال از بیمه دریافت نکردیم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
نه برادر من کجا تمامی ادارات رایگان امکانات میدهند
United States of America
یک دبیر ایرانی
۱۲:۳۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
تمام ادارات امکانات اسکان کارکنان خود را در سفر رایگان در اختیار آنها قرار میدهند
چرا آموزش و پرورش در ازای مدارس و خانه معلم از معلمان خود هزینه دریافت میکند؟
آخرین اخبار