ابتکار در چهاردهمین نمایشگاه محیط زیست عنوان کرد؛

چالش جدید در محیط زیست کاهش بارندگی و خشکسالی است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توجه به محیط زیست پایه گذار اقتصاد مقاومتی در کشور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم افتتاحیه‌ی چهاردهمین نمایشگاه محیط زیست که امروز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد، گفت: امید است این نمایشگاه برای ارتقای سطح آگاهی و بهبود وضعیت اقتصاد در راستای اقتصاد سبز موثر واقع شود.

وی در ادامه گفت: اگر در دوره‌ای باور‌ها به این سمت بود که بدون رعایت قوانین محیط زیست می‌توانیم پیشرفت کنیم، باید امروز متوجه شده باشیم که پیشرفتی محقق نخواهد شد و تمامی این پیشرفت‌ها منوط به رعایت قوانین محیط زیست خواهد بود.

ابتکار گفت: بسیاری از خسارت‌ها که باعث افت شاخص اقتصادی و توسعه‌ شده است، ناشی از آلودگی و تخریب محیط زیست است که همه باید تلاش کنیم تا روش‌هایی مناسب برای همسانی در این زمینه ایجاد کنیم تا نه به اقتصاد و نه به محیط زیست لطمه وارد نشود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص چالش جدید در محیط زیست که کاهش بارندگی،خشکسالی و سیل،‌ بلاهای طبیعی است، گفت: متاسفانه این امور رو به افزایش هستند و برای اینکه اقتصاد مقاومتی را پایه گذاری کنیم، باید به محیط زیست توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: اقتصاد سبز یکی از مولفه‌های توسعه پایدار و مقاومتی است که نمایشگاه امسال با استقبال بخش خصوصی و دولتی و سازمان‌های مردم نهاد مواجه شده است تا از ظرفیت‌ها و فضاها برای اشتغال سبز استفاده شود.

ابتکار در پایان گفت: به زودی جشنواره‌ی بین المللی فیلم سبز راه اندازی می‌شود که من در همین نمایشگاه باید بگویم دولت یازدهم دارای رویکرد تعامل منطقه‌ای است، در حقیقت خواهان توسعه‌ی تعامل منطقه‌ای، که حضور رئیس کمیته‌ی محیط زیست وزارت خارجه امروز در نمایشگاه محیط زیست نشان دهنده‌ی اراده‌ی دولت یازدهم برای بهبود محیط زیست است و امیدواریم این امر با تعاملات بیشتر تحقق یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار