از سوی انتشارات سروش؛

کتاب «فن تدوین فیلم» به پلان هفتم رسید

چاپ هفتم کتاب «فن تدوین فیلم» اثر کارل رایتس و گوین میلار با ترجمه وازریک درساهاکیان از سوی انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش؛ کتاب "فن تدوین فیلم" مقدمۀ جامعی بر کلیات، مفاهیم و رویکردهای تدوین فیلم از آغاز تا پایان دهه‌ی شصت و تحلیلی بر نظریه ها و تجربه های اولیه و متأخر در حوزۀ زبان سینما در ژانرهای گوناگون است.

کتاب در دو بخش و دو مرحله‌ی زمانی مستقل در موضوع تدوین فیلم، تألیف شده است. بخش اول کتاب موضوعاتی چون تاریخ تدوین و سینمای صامت، تدوین و سینمای ناطق، ترتیب نماها، سبک های ویژه تدوین،فصلهای مونتاژ،  سینمای مستند و کاربرد صدا و اصول تدوین تصویر و صدا را مورد ارزیابی قرار می دهد. بخش دوم کتاب هم به نمونه هایی عینی از برخی فیلم ها اشاره کرده و نماهایی از تدوین این فیلم ها را به خواننده نشان می دهد.

کتاب حاضر ترجمه‌ ای از نسخه‌ی تجدید نظر شده‌ی سال 1968 است که در نوع خود جامع ‌ترین اثر تحلیلی و آموزشی در زمینۀ فنون تدوین فیلم و سیر تحول و تکامل زبان سینما از آغاز تا پایان دهۀ شصت میلادی است. کتاب، چندان به کار خاص تدوینگر نمی پردازد بلکه دربارۀ فرآیند کار تدوین بحث می کند.

چاپ هفتم این اثر 518 صفحه، مصور، در یک هزار نسخه و با قیمت 17000 تومان توسط انتشارات سروش وارد بازار نشر شد و در اختیار علاقمندان به هنر فیلسازی قرار گرفته است.

علاقمندان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و مجموعه به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان شهید مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن 66493620-۰۲۱ مراجعه کنند.

همچنین مرکز پخش پکتا ( نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۹۷۳۲۰۳ ( ۲۰ خط) آماده عرضه کلی و جزئی این کتاب به علاقمندان است.

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir  امکان پذیر است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار