یونسکو اعلام کرد؛

پاکستان؛ دومین کشور خطرناک برای خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای

یونسکو اعلام کرد؛ پاکستان دومین کشور خطرناک برای خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای است.

پاکستان؛ دومین کشور خطرناک برای خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، یونسکو پاکستان را به عنوان دومین کشور خطرناک جهان برای خبرنگاران به شمار  آورده است. خبرنگاران دراین کشور برای دستیابی به حقایق و انتشار اخبار جانشان را به خطر می‌اندازند.

هارون رشید، سردبیر شبکه اردو زبان ال بی بی سی که برای دستیابی به خبر در معرض خطر مرگ قرار گرفته است درگفتگو با خبرنگار این شبکه گفت: من با تعدادی از رهبران طالبان گفتگو کردم و توانستم با 200 نظامی پاکستانی که گروه حکیم الله محسود آنها را به اسارت گرفته بودند دیدار کنم و به هنگام بازگشت تماسهای تهدید آمیز ترسناکی از دستگاههای امنیتی دریافت کردم.

یک تصویر بردار تلویزیونی که در سال 2007به هنگام پوشش اخبار حمله به لال مسجد در پاکستان هدف قرار گرفته و تقریبا فلج شده است به خبرنگار المیادین گفت: مشکل من این بود که شبکه از من خواست برای پوشش رویداد به محل بروم و به من گفته نشد که مسئله چیست و پلیس نیز محدوده ای برای عملکرد ما مشخص نکرده بود و من هدف گلوله قرار گرفتم.

این شبکه افزود: رفتن به مناطق قبایل پاکستانی برای هر خبرنگاری امری غیر قابل اجتناب و در عین حال ماجراجوئی خطرناکی محسوب می شود. وزارت اطلاع رسانی پاکستان در این زمینه هیچ گونه راهنمائی یا مداخله ای نمی کند.
حمزه امیر روزنامه نگار پاکستانی در این خصوص گفت: دولت پاکستان هیچ گونه حفاظتی از فعالان حوزه مطبوعات نمی کند. به همین علت است که ما همواره شاهد ربوده شدن و قتل آنها هستیم. در پاکستان فعالان رسانه ای بدون هیچ گونه حفاظتی به مناطق قبایل می روند.

المیادین افزود: در پاکستان حدود 140 شبکه تلویزیونی داخلی فعال هستند که 20 شبکه خبری هستند و به صورت مستقیم با مسئله تروریسم تعامل دارند و اخبار مربوط به انفجارها و عملیات نظامی را پوشش می دهند. پاکستان و رسانه های پاکستانی در واقع در خط مقدم جنگ با تروریسم هستند. فعالان رسانه ای در پاکستان به مانند افرادی هستند که در دهانه آتشفشان ایستاده اند و سعی دارند از فوران آن عکس بگیرند اگر جان سالم به در ببرند شانس آورده اند و اگر کشته شوند کسی برایشان نخواهد گریست.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار