باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

برگزیدگان شانزدهمین دوره جایزه کتاب دفاع مقدس

اختتامیه شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس برگزار شد و برترین‌های خود را شناخت.

برگزیدگان شانزدهمین دوره جایزه کتاب دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، اختتامیه شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس برگزار شد و طی آن برترین‌های این حوزه معرفی شدند. 
 
سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس شانزدهمین دوره جایزه سال کتاب دفاع مقدس طی مطالبی در ویژه‌نامه شانزدهمین دوره جایزه سال کتاب دفاع مقدس اظهار داشت: بدون شک برگزاری جشنواره‌هایی مثل جایزه سال کتاب دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای یادآوری و شناساندن نام وراه روشن شهیدان و عرصه‌ای برای خلاقیت‌ها و استعداد آنان است که دل در گروی شهیدان بسته و گردش قلمشان بر مدار زنده نگهداشتن نام  قهرمانان این میهن می‌چرخد.
 
وی ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر اساس وظیفه ذاتی و مندرج در اساسنامه وظیفه دارد به منظور نشر ارزش‌های بر آمده از 8 سال دفاع مقدس جانانه ملت مسلمان ایران، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری جشنواره‌های ادبی و هنری را انجام دهد.  
 
سردار سرتیپ دوم پاسدار گلعلی بابایی دبیر شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس گفت: حماسه 8 سال دفاع مقدس آنچنان حیاتی، عظیم و پیچیده است که تشریح ابعاد چندگانه آن نیازمند زمان، توان و امکان فراوانی است تا بر پایه نتایجی که از بازبینی صحنه‌های مختلف آن بدست می‌آید نمایی به نسبت جامع از موضوع ارائه می‌شود و همچون ذخیره‌ای گرانقدر و منبعی ارزشمند و بی‌پایان از تجارب تلخ و شیرین و نکته‌های دست‌آموز و یافته‌های شورانگیز در نگاه به فردا و ترسیم چشم‌انداز آینده کشور و ملت مورد عنایت قرار می‌گیرد.  
 
وی ادامه داد: امروز زنده نگهداشتن یاد و راه شهیدان پیش از آنکه تکلیف دینی و انقلابی و میهنی ما باشد، نیاز و ضرورت انکارناپذیر حال و آینده ما و نسل‌هایی است که پس از ما می‌آیند و شهیدان را از دریچه نگاه ما و آنچه ما برای آن‌ها به یادگار گذاشته‌ایم، می‌شناسند.

دبیر شانزدهمین دوره جایزه سال کتاب دفاع مقدس یادآور شد: بدون تردید یکی از راه‌های شناخت این فرهنگ توجه به آثار مکتوب در حوزه‌هایی همچون داستان، خاطره، زندگینامه، شعر، پژوهش‌های تاریخی ادبی و فرهنگی است.  
 
همچنین جواد محقق دبیر علمی شانزدهمین دوره جایزه سال کتاب دفاع مقدس اظهار داشت: در طول تاریخ پرفراز و نشیب کشورمان جنگ‌های زیادی داشتیم. گویا جنگ آفتی است که سرشت و سرنوشت بشر با آن عجین شده و گویا را از آن گریزی نیست. چه سود که تو جنگ‌طلب نباشی و دم از صلح بزنی؟ واقعیت این است که همواره قلدرهای زیاده‌خواه طمع‌کار و جنگ‌افروز هستند که شما را ناخواسته وارد بازی خونین جنگ می‌کنند.
 
وی با برشمردن پیروزی‌های ملت ایران در دوران دفاع مقدس تأکید کرد: بی‌شک آیندگانی که خود شاهد این حماسه بزرگ و ملی و مذهبی نبودند، در آیینه همین آثار است که می‌توانند یکی از فصل‌های تاریخ معاصر کشورشان را به تماشا بنشینند. بازبینی و انتخاب بهترین‌های این آثار در سه سال گذشته، کاری است که شانزدهمین کتاب سال دفاع مقدس با همین نیت به آن پرداخته است.  
 
گفتنی است در شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس از اندیشمندان و پژوهشگران کتاب سال دفاع مقدس در حوزه‌های ادبیات و هنر، مستندنگاری، نقد و پژوهش، بخش کودک و نوجوان، بخش گروه‌های جنبی و وابسته و تکمیلی قدردانی شد.  
 
حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرمودند: "هر روز ما در جنگ برکاتی داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر کرده‌ایم."

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: "ما هرچه برای دوران دفاع مقدس سرمایه‌گذاری کنیم زیاد نیست، چون ظرفیت هنری و ادبی کشور برای تبیین این دوره خیلی گسترده، وسیع و عمیق است."


انتهای پیام/
برچسب ها: نشر ، مقدس ، شهیدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار