اهواز؛

آغاز طرح نظارتی بازار کالا و خدمات

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان از آغاز طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات از ۱۵ اسفند1393 لغایت 15 فروردین ماه 1394 خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ ابوالقاسم کوره چینی گفت: در طرح‌های فروش فوق العاده و حراجی‌ها نظارت جدی داریم و کالا‌ها 15 تا ۲۰ درصد با تخفیف عرضه می‌شوند که واحدهای تحت پوشش این طرح با پارچه نوشته‌ها مشخص می‌شوند و باید در دید مشتریان قرار گیرد.

کوره چینی با بیان اینکه در این طرح تعداد 300 بازرس سازمان و همچنین 1000 ناظر افتخاری همکاری خواهند کرد، افزود: براین اساس تا ۱۵ فروردین بر شبکه توزیع و قیمت‌ها و کیفیت کالا‌ها، به ویژه کالاهای پر تقاضا نظارت خواهیم کرد.

وی اظهار داشت :در این طرح کالاهای پرتقاضا مانند میوه و تره بار، مواد پروتئینی، محصولات غذایی، کیف و کفش، شیرینی‌ها و آجیل و خشکبار، قند و شکر و لبنیات ، برنج و روغن نباتی مورد نظارت خواهند بود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت بیان کرد : بر خدمات شرکت‌های مسافربری هوایی، زمینی، دریایی، ریلی و دفا‌تر فروش و حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و زیارتی و گردشگری ، غذاخوری ها ، رستورانهای بین شهری و خشکشویی‌ها و همچنین عملکرد انبارها و سردخانه ها ، میادین میوه و تره بار نظارت ویژه ای برنامه ریزی شده است.

معاون سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان اهداف این طرح را ایجاد تعادل عرضه و تقاضا، تنظیم بازار و جلوگیری از تخلف و سوء استفاده از شرایط تقاضای بازار اعلام کرد.

کوره چینی گفت: حدود 15 نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره از 5 لغایت 25 اسفند ماه در سراسر استان برگزار و در اهواز نیز با 200 غرفه برنامه ریزی شده است که از 9 تا 16 اسفند به تدریج آغاز بکار خواهند کرد.

وی تصریح کرد: غرفه داران در نمایشگاهها ملزم شدند تا کالاهای با‌‌ کیفیت و مرغوب و بر اساس قیمت ‌های فروش معتبر و تحفیف ویژ‍‍ه توزیع کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان گفت : هم استانی های عزیز می توانند شکایات اقتصادی خود را با شماره تلفن 124 ستاد خبری بطور شبانه روزی و یا به صورت حضوری به ادارات صنعت ، معدن و تجارت شهرستانها گزارش دهند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.