تیره شدن روابط لیبی و ترکیه به دلیل حمایت آنکارا از گروهای مسلح در لیبی

در راستای متهم بودن ترکیه به حمایت از گروه های مسلح در لیبی، دولت موقت لیبی ترکیه را از تمامی پروژه های در لیبی کنار گذاشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بشبکه اسکای نیوز عربی، این شبکه به نقل از برخی منابع گزارش داد که در راستای متهم بودن ترکیه به حمایت از گروه های تروریستی مسلح در لیبی، دولت موقت لیبی به ریاست عبدالله الثنی شرکت های ترکیه ای را از تمامی پروژه های موجود در لیبی کنار گذاشت و تصمیم به بازنگری در تمامی قراردادها با شرکت های خارجی گرفت.

این شبکه به نقل از این منابع اعلام کرد که این تصمیم دولت موقت لیبی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است، در خلال نشستی فوق العاده اتخاذ گردید.

گفتنی است، ترکیه با اتهام حمایت از گروه های تروریستی مسلح در لیبی مواجه است و هفته گذشته عبدالله الثنی نخست وزیر این کشور، آنکارا را تهدید به اتخاذ تدابیری برای توقف همکاری با شرکت های ترکیه ای کرد.

عبدالله الثنی گفته بود که دخالت های ترکیه تأثیری منفی بر امنیت و ثبات لیبی می‌گذارد و ما مجبور هستیم تا تدابیری را در قبال آن به کار بندیم.

وی گفته بود که در نهایت این ترکیه است که از این مسأله متضرر می‌شود؛ چرا که لیبی می‌تواند با هرکشور دیگری به همکاری بپردازد.

از سوی دیگر، در خبر دیگری از لیبی، رسانه های لیبی امروز دوشنبه از دستگیری تعدادی از افراد مظنون به انفجارهای شهر قبه در شمال شرقی لیبی را که طی آن ده ها تن در روز جمعه ای که گذشت، کشته و مجروح شدند خبر داد.

سرهنگ "فرج البرعصی" ، فرمانده نظامی منطقه "کوه سبز" (الجبل الأخضر) در لیبی در گفتگو با شبکه یک لیبی گفت: 12 تن از افرادی که مظنون به دست داشتن در عملیات تروریستی هستند، دستگیر شدند.

گفتنی است، در اثر انفجار 3 ماشین بمب گذاری شده در شهر قبه لیبی، 47 تن دست کم کشته و بیش از 75 تن نیز زخمی شدند.


انتهای پیام/
برچسب ها: لیبی ، شرکت ، ترکیه ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار