مهدی فخیم‌زاده در حاشیه بازدید از لوکیشن «فوق سری»:

من به هیچ ژانری وفادار نبوده‌ام/ این سریال مبتنی بر طنز موقعیت است

«مهدی فخیم‌زاده» با اشاره به موقعیت طنز سریال «فوق سری» گفت: من به هیچ ژانری وفادار نبوده‌ام و همه را تجربه کرده‌ام و قصه باید مناسب باشد و ژانر برایم مهم نیست.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ «مهدی فخیم‌زاده» کارگردان سریال «فوق سری» در حاشیه بازدید محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما از پشت صحنه سریال نوروزی این شبکه در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 10 قسمت از سریال 12 قسمتی شبکه یک تصویربرداری و مونتاژ شده است و خود من هم 2 قسمت آخر را تصویربرداری می‌کنم.

وی در خصوص پخش این سریال در نوروز عنوان کرد: این سریال پلیسی است و قبلا نگفته بودند که قرار است در نوروز پخش شود، قرار بود یک سریالی با مشارکت نیروی انتظامی، ناجی هنر و شبکه یک ساخته شود، قصه‌ای طراحی کردم که برای تولیدش بازه زمانی در نظر گرفته نشده بود و مبتنی بر طنز موقعیت بود.  

وی ادامه داد: این سریال از جنس طنزهای صرف کمدی نیست بلکه موقعیتی است، بعد هم که سازمان تشخیص داد سریال را در نوروز پخش کنیم و از قبل دورخیزی برای مناسبت نوروز نشده بود و بعد اعلام کردند که هرچه سریع تر تولید کنیم و ما در کارهای بعد از تولید عجله کردیم تا کاربرای عید آماده شود.

فخیم‌زاده با اشاره به موضوع «فوق سری» و تغییر نام سریال تصریح کرد: این سریال هم قصه‌ دارد و هم مسائل خانوادگی و طنز را دربر می‌گیرد، پیش از این اسم سریال «قورباغه و قناری» بود که بعد متوجه شدم یک پیش قضاوت ایجاد می‌کند که شخصیت‌ها طنز و کاراکترها لوده هستند درحالی که سریال فاقد چنین مساله‌ای است و فیلمنامه ما از همان ابتدا فوق سری نام داشت به دلیل پیش داوری اسم را تغییر دادیم.

فخیم‌زاده افزود: بازیگران جدیدی چون گلناز خالصی، ساناز بندانی و مهدی محمودی‌نژاد کارهای اولی هستند که بازیگری را با خودم آموزش دیده‌اند.تبحر در بازی ملاکم در انتخاب بازیگر است. بازیگر کاربلد باشد و همچنین همخوانی با نقش برایم ملاک است. کم تجربه بودن دلیل بر بد بازی کردن نیست و همچنین اگر شما به آن طرف نیاز داشته باشید؛ برای انتخاب کافی است. من به اسم و رسم و شهرت بازیگران توجهی نمی‌کنم و سوابق من در انتخاب بازیگران هم مشخص است.

وی با اشاره به تلاش گروه برای جذب رضایت مخاطب بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم کار را با نیتمان هماهنگ کنیم. در این میان برخی تصمیم می‌گیرند آثارشان را به جشنواره‌ها بفرستند و یا نه مثل من نیت می‌کنند اثری برای مخاطب عام بسازند. من همواره در کارهایم از جمله «ولایت عشق»، «همسر»  و ... این نکته را مد نظر قرار داده‌ام این دورخیز و نیت من است که برای مخاطب عام جذاب باشد، اما موفقیت اثر بحث دیگری است؛ یک بحث تجربه که امکان خطا همواره وجود دارد ولی تجربه آن را پایین‌تر می‌اورد و امیدوارم که موفق باشد.

فخیم‌زاده در پایان صحبت هایش اظهار داشت: من به هیچ ژانری وفادار نبوده‌ام و همه را تجربه کرده‌ام و به در یک ژانر کار کردن اعتقاد ندارم و قصه باید مناسب باشد و اینکه در چه ژانری قرار می‌گیرد برایم مهم نیست. سریال «فوق سری» نیز از نظر قالب قصه‌ای با سایر کارهایم متفاوت است و محوریت با 2 پلیس است. یک داستان پلیسی را سناریو می‌سازد تا امکانات. سریال پلیسی به امکانات پلیسی نیست و ما در سریال «بی‌صدا فریاد کن» هیچ امکاناتی نداشتیم و کار کاملا پلیسی بود. برخی کارها پلیس بازی است و کار پلیسی نیست. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.