بیماری که امروزه موجب نگرانی افراد شده است

عروق کرونری که منجر به سکته قلبی می شوند و زمینه این انسداد از آنجایی که تا به حال تقحیق شده است فاکتورهای خطرناکی هستند.

محمدرضا حسنی فوق تخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: به طور کلی بیماری عروق کرونری یا شریان قلب که تغذیه کننده خود قلب هستند و از بالای دریچه آئورت منشاء می گیرند و در زمانی که قلب در حال استراحت است، در واقع به قلب خونرسانی می‌کند، به دلیل اینکه قلب لحظه‌ای پمپ می کند و لحظه ای استراحت می کند و همین روش ادامه دارد.

وی بیان کرد: بیماری عروق کرونری معمولا بیماری‌های مختلفی دارد، ولی معمولا مهمترین عروق کرونری تنگی عروق است، به دلیل اینکه گشادی غیرعادی و شراین عادی رو هم داریم که بسیار مسئله مهمی نیست.

فوق تخصص قلب و عروق اظهار داشت: آنچه که امروزه مردم را نگران می کند، تنگی شریان کرونر یا انسداد عروق کرونری هست که منجر به سکته قلبی می‌شود و زمینه این انسداد از آنجایی که تا به حال تحقیق شده است، یک فاکتورهای خطرناکی هستند که در عده‌ای از افراد وجود ندارد، مانند: افزایش سن و یا وجود سابقه خانوادگی که افراد نمی توانند از آن مداخله کنند و سنشان طبیعتا بالا می رود.

وی تصریح کرد: عدم استعمال دخانیات، ورزش و پیاده روی در فضای سبز، خوردن غذاهای سالم که قیمتشان از غذاهای ناسالم پایین تر است و در آخر باید از استرس و بالا بودن وزن مراقبت و دوری کنند که دچار بیماری عروق کرونری نشوند، چون این اتفاق باعث سکته قلبی می شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار