مقایسه دروازه بانان یونایتد و چلسی/دخیا بهتر از کورتوا است

مقایسه دروازه بانان 2 تیم منچستریونایتد و چلسی نشان می‌دهد، دیوید دخیا عملکرد بهتری نسبت به تیبو کورتوا داشته است.

مقایسه دروازه بانان یونایتد و چلسی/دخیا بهتر از کورتوا استبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به نقل از اسکای اسپرت؛ دیوید دخیا دروازه‌بان ۲۴ ساله یونایتد و تیبو کورتوا دروازه‌بان ۲۲ ساله چلسی بار‌ها در رقابت‌های این فصل لیگ بر‌تر انگلیس با یکدیگر مقایسه شدند و هردو در یک قدمی کسب عنوان بر‌ترین دروازه‌بان فصل قرار دارند.  
 
دخیا دارای تجربه ۴ سال حضور در رقابت‌های لیگ بر‌تر انگلیس است، اما کورتوا بصورت قرضی در باشگاه‌های اسپانیایی حضور داشت و این فصل بطور ثابت در خدمت تیم چلسی قرار گرفته است.  
 
هر 2 این دروازه بانان دارای ۷ کلین شیت هستند، اما تیبو کورتوا در ۲۲ بازی اما دیوید دخیا در ۲۶ بازی به این تعداد کلین شیت دست یافته‌اند.  
 
زمانی که از‌گری نویل ستاره سابق تیم ملی انگلیس و باشگاه یونایتد پرسیده شد کدامیک از 2 دروازه‌بان نامبرده بهتر هستند، بلافاصله پاسخ داد: در شرایط فعلی دخیا بهتر است. در رقابت‌های این فصل دخیا مهار توپ بسیار بیشتری نسبت به کورتوا داشته، به طوری که آمار دخیا ۶۰ مهار توپ و آمار کورتوا ۳۸ مهار توپ است.  
 
*خرید دی ماریا به جای سانچز درست بود
 
گری نویل در ادامه صحبت‌هایش به خرید آنخل دی ماریا توسط باشگاه یونایتد اشاره کرد و گفت: تابستان گذشته آنخل دی ماریا از رئال مادرید و الکسیس سانچز از بارسلونا هردو مورد توجه منچستریونایتد قرار داشتد، اما سرانجام دی ماریا به اولدترافورد آمد و سانچز راهی تیم آرسنال شد.  
 
گری نویل گفت: دی ماریا ۲۷ ساله در ۵ بازی نخست خود برای یونایتد ۳ گل به ثمر رساند، ۱۶ موقعیت گل خلق کرد و ۳ پاس گل داد، اما الکسیس سانچز ۲۶ ساله در ۵ بازی نخست خود ۲ گل برای آرسنال زد، ۱۲ موقعیت گل خلق کرد و فقط یک پاس گل داد، پس نتیجه می‌گیریم دی ماریا خرید بهتری نسبت به سانچز بوده و شیاطین سرخ در این مورد شانس آورده‌اند.  
 
نویل گفت: روشن است سانچز عملکردی ضعیف‌تر از دی ماریا در بدو ورود به لیگ بر‌تر انگلیس از خود برجای گذاشته است. به همین دلیل است که می‌گویم دی ماریا خرید بهتری در مقایسه با سانچز بوده، البته قصد ندارم توانایی و مهارت‌های سانچز را کم اهمیت جلوه دهم. دی ماریا و لوک شاو از آن دسته خریدهای خوب هستند که در مسیر پیشرفت قرار داشته و در آینده‌ای نه چندان دور افتخارات بزرگی برای یونایتد به ارمغان می‌آورند. این وظیفه سرمربی یونایتد است که بهترین عملکرد را از آن‌ها مطالبه کند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار