امیر حیدری:

ولایت راس مثلث اقتدار کشور است / ضرورت تبدیل دانش ضمنی به آشکار

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر اقتدار ما در تمامی زمینه‌ها در قالب مثلثی طراحی شود، راس اصلی آن مثلث ولایت و رئوس دیگر آن مکتب و امت هستند.

ولایت راس مثلث اقتدار کشور است / ضرورت تبدیل دانش ضمنی به آشکاربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ امیر سرتیپ کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سومین همایش سراسری پیشکسوتان دفاع مقدس و بازنشستگان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که در سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح برگزار شد، با بیان اینکه در قرآن کریم از کلمه قدرت، قدیر و اقتدار بسیار بکار رفته و از صفات الهی است، اظهار داشت: آنچه قدرت را با نگاه بد مواجه کرده، استفاده بد از قدرت است که جوامع دیگر را به ذلت می‌کشاند.  
 
وی تصریح کرد: اقتدار اگرچه درونمایه قدرت است، اما اگر بیشتر به آن بنگریم، اقتدار قدرت تحصیل شده است و اگر تلاش و مجاهدت صورت نگیرد، اقتدار نیز به وجود نمی‌آید که امروز کشور ما به واسطه تلاش‌ها و مجاهدت‌های فراوان به اقتدار رسیده و در بسیاری از بخش‌ها کشور ما مقتدرانه عمل می‌کند.  
 
امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: معتقدم اقتدار امروز ما در تمامی زمینه‌ها در قالب مثلثی است که راس آن ولایت و رئوس دیگر مکتب امتمان است تولیدکننده اقتدار امروز ماست و عزت و جاودانگی فردای ما را در بر دارد.  
 
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش اشاره‌ای به انقلاب کشورهای دیگر همچون مصر، لیبی، داشت و تاکید کرد: انقلاب‌های کشورهای دیگر با شعارهای خوب و اسلامی شروع شدند، اما به دلیل نداشتن راس مهم ولایت از ارزش افتادند و سیر نزولی را طی کردند، بنابراین اگر می‌خواهیم رستگار شویم، باید کمر همت را ببندیم و بایستی خالصانه همچون شهدا به ولایت اقتدا کنیم و مطیع باشیم، چرا که اقتدار خود را از ولایت، مکتب و امت خود داریم.  
 
وی اشاره به دو مصداق مهم اقتدار جمهوری اسلامی ایران داشت و گفت: مصداق نخست اقتدار ما در مذاکرات هسته‌ای بر همگان واضح است، زیرا ۵ کشور ابرقدرت جهان با آلمان در یک سمت می‌نشینند و مذاکره کنندگان انقلابی ما درسوی دیگر میز که این نشان از قدرت بلامنازع جمهوری اسلامی ایران دارد.  
 
امیر سرتیپ حیدری اشاره‌ای به مصداق دوم اقتدار کشورمان داشت و تصریح کرد: اکنون ۱۵۲ رسانه دیداری و شنیداری طی ۲۴ ساعت روز علیه ما سخن پراکنی می‌کنند که این نشان دهنده اقتدار ماست که آنان با این هزینه‌ها می‌خواهند به کشورما آسیب برسانند که در اشتباه بسر می‌برند.  
 
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه مدیریت دانش یکی از نکاتی است که باید به آن پرداخته شود تا کشور بتواند پیشرفت خود را به سرعت طی کند، اظهار داشت: برای مراکز علمی چهارچوبی تعریف شده است که باید نخست به دنبال تصرف دانش، پیاده سازی، تحصیل، نگهداری و انتقال دانش را داشته باشد که به آن نیز می‌توان چرخه دانشی گفت، اما گونه‌های انتقال دانش سه نوع است که یکی از آن گونه آشکار و آشکار (تحصیلات دانشگاهی)، گونه دوم پنهان و آشکار و گونه سوم دانش ضمنی است که این مورد بسیار بااهمیت برای ما خواهد بود.  
 
وی افزود: داشن ضمنی‌‌ همان استفاده از تجربه و مدیریت دانشی است که باید به صورت آشکار شود، از همین رو باید زمینه‌هایی فراهم شود تا تجارب افراد از دانش اندوخته به فرماندهان فعال انتقال یابد، زیرا هیچ تجربه‌ای بدون هزینه صورت نگرفته است.  
 
امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه برای کشف هر علمی باید به قرآن رجوع شود، گفت: با توجه به اینکه قرآن دربرگیرنده تمامی علوم است، از همین رو ما می‌توانیم با استفاده از این کتاب الهی به پیشرفت‌هایی در تمامی زمینه‌ها دست یابیم.  
 
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان با بیان اینکه تجربه‌‌ همان تعامل انسان با محیط است، خاطرنشان کرد: جامعه‌ای موفق است که نگذارد تجارب در ذهن افراد باتجربه و کاردان رسوب کند و باید علم تجربه نهادینه و ضمنی شده از بین برود و به صورت آشکار برای فعالان، کار‌شناسان و به خصوص دانشجویان گفته شود، زیرا این مورد بسیار با اهمیت و مهم برای کشور است.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: جانشین ، ولایت ، زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار