مسابقات سوپرلیگ A بسکتبال بانوان ظهر امروز هشتم اسفند با قهرمانی آرارات تهران و نایب قهرمانی گاز به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مرحله نهایی سوپرلیگ بسکتبال بانوان با چهار بازی طی 2 روز به میزبانی گاز تهران خاتمه یافت.

تیم آرارات که به تنها یک برد برای قهرمانی نیاز داشت با پیروزی روز گذشته قهرمانی خود را قطعی کرده بود و دو بازی امروز برای تعیین تیم دوم سوپرلیگ اهمیت داشت.

تیم ذوب آهن اصفهان در اولین بازی موفق به پیروزی 64 بر 55 مقابل بندرعباس شد و با این نتیجه مقام دوم تیم گاز تهران نیز قطعی شد. به این ترتیب آخرین بازی سوپرلیگ بانوان میان گاز و آرارات بدون تاثیر روی رده بندی نهایی مسابقات برگزار شد.

آراراتی ها در نیمه اول با نتیجه 38 بر 26 برنده بازی نهایی شدند و با نزدیکتر شدن گاز در کوارتر پایانی، بازی با نتیجه 68 بر 60 به نفع آرارات تمام شد.

به این ترتیب تیم های آرارات، گاز تهران، شهرداری بندرعباس و ذوب آهن در پایان سوپرلیگ A اول تا چهارم شدند.

خداحافظی بازیکن گاز از بسکتبال

تهمینه فراتی بازیکن باتجربه گاز تهران پیش از شروع بازی نهایی با آرارات خداحافظی خود را از بسکتبال اعلام کرد و در پایان مسابقه نیز از سوی مسئولان ورزشی باشگاه از وی تقدیر شد.

دلخوری نایب رئیس بانوان از انتقادات

کرم زاده نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال از مصاحبه انتقادی برخی ملی پوشان که به صورت ناشناس در اختیاز خبرنگار ما قرار گرفته بود به شدت ناراحت بود اما ترجیح داد پاسخ این مسائل را ندهد.

نایب رئیس بانوان از اینکه تلاش های هر روزه وی در بخش بانوان نادیده گرفته شده و تعداد تیم های لیگ به علاوه مسابقات منظم بانوان دیده نمی شود، ناراحت شده بود.

اهدا جام و مدال بازیکنان

رسم مسابقات سوپرلیگ آقایان در بخش بانوان جاری نیست و بعد از اتمام مسابقات جام و مدال 3 تیم برتر طی مراسمی منظم در داخل سالن به آنها اهدا شد.

تیم آرارات با تنها یک باخت مقابل گاز تهران به مقام اول رسید و جام قهرمانی را دریافت کرد.

تقدیر از آیلین ملکیان

بازیکنان و کادرفنی تیم ذوب آهن هم در پایان لیگ از آیلین ملکیان سرمربی این تیم تقدیر کردند. ذوب آهن سال قبل در سوپرلیگ B بانوان شرکت داشت و امسال با صعود به سوپرلیگ A در رده چهارم مسابقات جای گرفت.

94 مسابقه در سوپرلیگ A بانوان

مجموع تیم های سوپرلیگ A و B بانوان در این فصل بیشتر از دو برابر تعداد تیم های سوپرلیگی آقایان بود.

در گزارش فنی مسابقات آمده است: "حضور 3 ناظر، 12 داور و 2 مربی بین المللی در بخش بانوان از افتخارات ورزش بسکتبال است. همچنین حضور 12 تیم در سوپرلیگ A و 8 تیم در سوپرلیگ B با مجموع 20 تیم در بسکتبال بانوان دستاورد بزرگی است که جامعه بسکتبال بانوان آن را مدیون مدیریت و درایت کرم زاده نایب رئیس و همکاران وی در بخش بانوان است."

گفتنی است 94 مسابقه در سوپرلیگ بانوان امسال تا تعیین قهرمان برگزار شد.

تیم های وحدت آریا و بال شیراز در پایان مسابقات به سوپرلیگ B سقوط کردند و تیم های سنندج و نفت آبادان به سوپرلیگ A صعود کردند.

انتهای پیام/




برچسب ها: سوپرلیگ ، بسکتبال ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار