مدیر شبکه قرآن :

توجه به فعالان قرآنی رکن برنامه های سیما/ شروع طرح سراسری 1449

مدیر شبکه قرآن از آغاز مقدمات طرح قرآنی 1449 با محوریت سوره یس و الرحمن طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ستاد خبری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ، بهرام محمدی نیا، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در نشست صمیمی با متسابقین و شرکت کنندگان سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن ؛ اظهارداشت: امروز در زمینه تأمین قرائت های فاخر دچار فقر هستیم و باید با زمینه سازی مناسب این مشکل را برطرف سازیم.

وی افزود: شبکه قرآن و معارف سیما وظیفه دارد جلسات قرآنی را در کشور تکثیر کند و همچون محافل ترتیل خوانی ماه مبارک رمضان که در کشور یک جریان ساز بود به تلاوت مجلسی قرآن نیز بپردازد.

همچنین در بحث انتشار علوم قرآنی با محوریت سخنان و سیره اهل بیت(ع) ورود کرده تا فرهنگ ناب اهل بیتی(ع) را گسترش دهیم.
محمدی نیا عنوان کرد: فعالان قرآنی رکن برنامه های شبکه قرآن و معارف سیما هستند بر همین اساس با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه، بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی، جلسات مشترکی برگزار کردیم تا طی زمان بندی 5 ساله یک حرکت منسجم و هماهنگی را آغاز کنیم.
وی تصریح کرد: امروز برای تأمین افق های مدنظر مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن صدا و سیما به تنهایی نمی تواند کاری صورت دهد لذا تمام دستگاه ها و نهادهای قرآنی باید در کنار ما باشند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما عنوان کرد: اکنون تولید  علم بر عهده متخصصین و کارشناسان حوزه و دانشگاه است و توزیع علم در بین جوامع بشری بر عهده رسانه ملی است ما با بهرگیری از ظرفیت های تخصصی و ساختارهای هنر مندانه در این امر مهم گام بر می داریم.

همچنین بر مبنای نظر ریاست محترم سازمان صدا و سیما موضوع قرآن و معارف باید محور تمام بخش ها و سطوح شبکه قرآن و معارف سیما باشد.
 
وی افزود: تلاش می کینم در حوزه برنامه های معارفی با انسجام بیشتر عمل کنیم و بحث تفسیر قرآن کریم سرفصل مهم برنامه های شبکه باشد.برهمین اساس به دنبال حوزه های جدید در تفسیر قرآن هستیم تا تمام مخاطبین در همه سطوح از اقصی نقاط جهان را جذب کند.

گفتنی است، شورای نطارتی بر پخش تلاوت های شبکه قرآن و معارف سیما نظارت می کند پس تنها تلاوت هایی که دارای شاخص ها و استانداردهای لازم باشند به سمع و نظر بینندگان می رسد و بنا داریم تا 50 درصد تلاوت هایی که بر روی آنتن این شبکه می رود جدید و شاخص باشد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما  با اشاره به سفارش تولید فیلم و سریال های مذهبی گفت: تولید فیلم و سریال جزء مأموریت های شبکه قرآن و معارف سیما نیست اما برای کارهای جدید با مضامین قرآنی و معارفی به بخش های مسئول سفارش کار می دهیم.

شایسته است برای معرفی چهره های شاخص قرآنی و خانواده های موفق، مستند تولید کنیم که 52 مستند در این زمینه ساخته می شود ، در گذشته افرادی همچون محمدحسین طباطبایی،جواد فروغی یا استاد شهریار پرهیزگار در بین مردم موجی ایجاد کردند و اکنون وظیفه رسانه است تا  چهره های شاخص قرآنی را در زمان کنونی به مردم معرفی کند.

وی با اشاره به طرح های آینده شبکه قرآن و معارف سیما خاطرنشان کرد: برنامه چشمه های جاری با محوریت سوره مبارکه ملک در ایام عید نوروز بر روی آنتن شبکه قرآن می رود و علاقه مندان با حفظ، قرائت و مفاهیم این سوره آشنا می شوند.

همچنین  طرح قرآنی 1449 از چند روز دیگر کلید می خورد که با محوریت حفظ سوره های مبارکه "یس" و "الرحمن" برگزار می شود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: شبکه ، قران ، سوره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار