رییس دانشگاه فنی حرفه‌ای:

عملکرد ما در ارتباط دانشگاه و صنعت به صورت قیف وارونه است

شفیعی گفت: عملکرد ما در برقرار ارتباط میان دانشگاه و صنعت به صورت قیف وارونه بوده چنانچه تانون دانشگاه به سمت صنعت حرکت کرده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛‌ شفیعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای صبح امروز با حضور در هجدهمین کنگره سراسری دولت‌، صنعت و دانشگاه که در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد طی سخنرانی گفت: ما در ارتباط صنعت و دانشگاه شریک هستیم و دلیل اینکه تا کنون نتوانسته‌ایم هیچگونه نتیجه‌ای در این رابطه بگیریم به دلیل این است که ما تا کنون در ارتباط دانشگاه و صنعت به صورت قیف وارونه عمل کرده‌ایم و دانشگاه تا کنون به سمت صنعت حرکت کرده در صورتی که نباید چنین باشد. 

وی افزود: صنعت در مواقعی باید به کمک دانشگاه بیاید و بتواند فناوری دانشگاه را به صنعت تبدیل کند.

وی با اشاره به فعالیت بالای دانشجویان ایرانی در عرصه علم در سطح جهان اظهار داشت: دانشجویان ایرانی در عرصه علم در سطح جهان خوب عمل کردند اما از لحاظ تقاضا محوری کار خوبی صورت نگرفته است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه تولید دانشگاه تربیت نیرو برای مقاطع بالاتر است، اظهار داشت: تولیدات دانشگاه تربیت نیرو برای مقاطع بالاتر است اما توسعه آموزش عالی این امر به حساب نمی‌آید. زیرا در کنار این تربیت شاهد صندلی خالی و فارغ‌التحصیل بیکار در جامعه هستیم. 

وی خاطر نشان کرد: البته خوشبختانه وزارت علوم و شورای گسترش در این رابطه فعالیت‌هایی داشته‌اند تا دانشگاه‌ها به سمت تقاضا محوری حرکت کنند. چنانچه تعدادی از رشته‌های ما تقاضا محور شده تا بیش از 80 درصد فارغ‌التحصیلان جذب بازار کار شوند. البته در این راستا تنها دو دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی فعالیت دارند بنابراین برای ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت پیشنهاد من اجرای مدل جدید Usi با عنوان دوختن صنعت و نو‌آوری است. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار