برنامه‌ها و طرح‌های انجمن هوافضای واحد علوم و تحقیقات تشریح شد

طراحی و ساخت بالگرد نیروی انسانی و موتور جت، برگزاری دوره های نرم افزاری و کار گاهی کوتاه مدت و بلند مدّت (کامپوزیت، گلایدر، پهپاد، راکت) بخشی از برنامه های انجمن هوافضا واحد علوم و تحقیقات را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات؛ از دیگر برنامه های این انجمن می توان به برگزاری دوره های امکان سنجی پروژه بالگرد نیروی انسانی (HPH)  و انجام پروژه طراحی و ساخت کوره خورشیدی اشاره کرد. 

انجمن علمی هوافضا واحد علوم و تحقیقات در سال 1381 در راستای نیل به اهداف علمی و پژوهشی دانشگاه و مهیا ساختن محیطی پویا به منظور انجام فعالیت های پژوهشی تاسیس شد. 

این انجمن  با آماده سازی، جهت دهی و همسو سازی توانمندی های علمی و فنی اعضا، زمینه مناسبی را برای رشد و ارتقای علمی دانشجویان توانمند و انجام کارهای گروهی از جمله انجام چندین پروژه در حوزه های مختلف فراهم کرده است.
  
حمایت از ایده و ایده پردازی دانشجویان و دانش پژوهان در راستای افزایش توان علمی دانشگاه ،پرورش مغزافزارهای مهندسی و ایجاد بسترهای مناسب برای کسب تجربه های علمی و کارگاهی بخشی از اهداف این انجمن را تشکیل می دهند. 
  
از دیگر اهداف انجمن هوافضا واحد علوم و تحقیقات می توان به انجام پروژه های فناورآنه، ایجاد مرکزی به منظور برقراری ارتباط بیشتر بین دانشگاه و صنعت و تلاش به منظور افزایش روحیه کار گروهی و بالا بردن نشاط علمی در بین دانشجویان اشاره کرد.
 
براساس این گزارش، کارگروه ها، کمیته ها و کلوپ های متعددی از جمله استعداد یابی در جهت ارتقای توان علمی و عملی حمایت از فعّالیّت های پژوهشی اعضاء ، برگزاری دوره های آموزشی و برگزاری مسابقات بین دانشگاهی و بین المللی  در دایره کاری این انجمن پیش بینی شده است. 
  
 انجام پروژه های علمی و آموزشی ، تشکیل بانک های اطّلاعاتی ، برگزاری نشست ها و همایش های علمی، استعداد یابی در جهت ارتقای توان علمی و عملی، حمایت از فعّالیّت های پژوهشی اعضاء  وبرگزاری دوره های آموزشی  در دستور کار انجمن هوافضا واحد علوم و تحقیقات قرار دارد. 
این انجمن درنظر دارد، با برگزاری مسابقات بین دانشگاهی و بین المللی ، انجام پروژه های علمی و آموزشی تشکیل بانک های اطّلاعاتی و برگزاری نشست ها و همایش های علمی موجب رشد علمی بیش از پیش این واحد دانشگاهی شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار