بازدید مجازی از موزه به كمك ربات‌ها

موزه «دویانگ» در آمریكا بازدید مجازی را برای علاقه‌مندان امكان پذیر ساخته است.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت نت؛ موزه "دویانگ" در سانفرانسیسكو در اقدامی جالب امكان بازدید از این موزه را برای افراد فلج و زمینگیر و نیز كلیه كسانی كه قادر به حضور فیزیكی و بازدید از موزه نیستند، فراهم نموده است. 

علاقه مندان میتوانند در هر نقطه ای تنها با اتصال به اینترنت و هدایت ربات ها از این موزه بازدید كنند و حتی با استفاده از صفحه نمایشگر با دیگر بازدیدكنندگان حاضر در موزه ارتباط برقرار كرده و به تبادل اطلاعات بپردازند. 

این ربات ها محصول فكری "هنری ایوانز " مدیر سابق هستند كه در سال ٢٠٠٢ بر اثر سكته مغزی كاملا فلج شده و تنها قادر به حركت دادن سر و یك انگشت خود است. "ایوانز" از طریق قطعه مربوط به وسیله حركت چشمانش که آن را كنترل میكنند با ربات ها ارتباط برقرار مینماید. 

مسئولان این موزه در ابتدا نگران بودند كه حضور این ربات ها سبب برهم خوردن آرامش بازدیدكنندگان حاضر در موزه شود ولی نتایج اولیه چنین مشكلی را نشان نداده اند. مسئولان موزه "دویانگ" امیدوارند كه در آینده این ربات ها علاوه بر كمك به افراد معلول، بتوانند امكان بازدید را برای تمامی كسانی كه در نقاط دور زندگی كرده و فرصت بازدید حضوری را ندارند نیز به وجود آورد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار