معاون منابع انساني قوه قضاييه:

هم اندیشی قضات در ارتقای آراء تاثیرگذار است

معاون منابع انسانی قوه قضاييه گفت: كار قضایی يك كار علمی و پويا است كه محدود به زمان خاصی نمی‌شود.

هم اندیشی قضات در ارتقای آراء تاثیرگذار است
به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین «امینی» در حاشیه هم اندیشی قضات محاکم تجدیدنظر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این هم اندیشی‌ها از سال ۹۲ آغاز شده و همچنان در سال‌های دیگر هم ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: به عقیده ما کار قضایی یک کار علمی و پویا است که محدود به زمان خاصی نمی‌شود بنابراین وقتی قضات کنار هم جمع می‌شوند مسائلی مطرح می‌شود که نیاز به تبادل نظر علمی‌ دارد و این می‌تواند در صدور رای از سوی آن‌ها تاثیرگذار باشد. 

معاون منابع انسانی قوه قضاییه تاکید کرد: قضاتی که تاکنون در این جلسات هم اندیشی‌ها شرکت کردند از برنامه‌های آن راضی بودند چرا که قضات از نقاط مختلف کشور در یک نقطه کنار هم جمع می‌شوند و تبادل نظر می‌کنند. 

وی در خصوص بودجه برگزاری این هم اندیشی‌ها گفت: ما سرانه آموزشی که برایمان مشخص شده است را دریافت می‌کنیم و با همین حداقل‌ها برنامه‌های خود را پیش می‌بریم. 

حجت الاسلام امینی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که در حال حاضر انجام می‌شود جزو برنامه‌های متمرکز ما در معاونت منابع انسانی قوه قضاییه است. 

همچنین رئیس پژوهشکده مطالعات پایه پژوهشگاه قوه قضاییه نیز که در این همایش حضور داشت گفت: ضرورت برگزاری این هم اندیشی‌ها، وجود رویه‌های متعدد قضایی و همگرایی جامعه قضایی برای ارائه راه حل در این خصوص است. 

نجات اله ابراهیمیان تصریح کرد: تصویب قوانین جدیدی همچون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی از عواملی است که بازآموزی و هم اندیشی را ضروری کرد. 

وی با تاکید بر اینکه حل مشکلات قضایی امری ضروری است گفت: تصویب قوانین جدیدی همچون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی از عواملی است که بازآموزی و هم اندیشی را الزامی می‌کند. 

در ادامه مدیرکل امور آموزشی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه از برگزاری ۳۲۰ دوره آموزش قضات از ابتدای سال ۹۳ در سطح کشور خبر داد. 
حجت الاسلام عاملی گفت: با توجه به ضرورت آموزش در دستگاه قضایی برنامه‌های آموزشی از اوایل سال ۹۲ طراحی و عملیاتی شد که در این تقویم آموزشی از سه روش آموزش ضمن خدمت بهره‌گیری می‌شود. 

وی افزود: روش اول برگزاری همین جلسات هم اندیشی با حضور قضات است که تا امروز ۲۳ نشست تخصصی با حضور بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از قضات برگزار شده است. 

وی ادامه داد: روش دیگر ما این است که از ظرفیت استان‌ها در برگزاری این هم اندیشی‌ها استفاده کنیم که در این راستا از ابتدای سال ۹۳ تاکنون نشست در سطح کشور برگزار شده و اساتیدی به استان‌ها اعزام شده‌اند. 

مدیر کل امور آموزشی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای آموزش را یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت برشمرد و گفت: متاسفانه اعتبارات خاص آموزشی در ردیف بودجه پیش‌بینی نشده و ما برای رفع این مسئله نیازمند تعامل با دولت هستیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه نصف سرانه آموزشی هم به دستگاه قضایی تخصیص داده نمی‌شود و همین امر کیفیت و کمیت آموزش را تحت الشعاع قرارمی دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار