باب کورکر : رای گیری برای دخالت کنگره در موضوع توافق هسته ای ایران هنوز برنامه ریزی نشده است

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت رای گیری در مورد تصویب توافق هسته ای در کنگره هنوز برنامه ریزی نشده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز ؛رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت رای گیری در مورد تصویب توافق هسته ای در کنگره هنوز برنامه ریزی نشده است‎.
باب کورکر سناتور جمهوری خواه و تندروی ضد ایرانی و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا امروز در مصاحبه با خبرگزاری انگلیسی رویترز گفت هنوز تاریخی دقیق برای بررسی و رای گیری در مورد الزام دولت به ارائه طرح نهایی توافق هسته ای به کنگره ، مشخص نشده است.
این در حالی است که دیروز میچ مککانل گفته است که او پروسه اجرایی لایحه کورکر - منندز را هفته بعد در سنا آغاز میکند و بر اساس این طرح ، کنگره باید هرگونه توافق هسته ای با ایران را تصویب کند.
کورکر هم در واکنش به این اقدام مک کانل گفته است که همه در آمریکا باید موافق اینطرح باشند زیرا وزن کنگره در توافق با ایران را افزایش می دهد. 
میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوری خواه در سنای آمریکا است.
گفتنی است سنای آمریکا دو طرح جدی برای تشدید رژیم تحریم ها علیه ایران دارد: 1 - طرح "مارک کرک ،رابرت منندز": طبق این طرح باید تحریم های مشروط علیه ایران تصویب شوند. 2 - طرح " باب کورکر ،لیندسی گراهام": بر اساس این طرح هرگونه توافق احتمالی با ایران باید درکنگره "مجلس  مایندگان " تصویب شود.‎مارک کرکو رابرت منندز در طرح خود پیشنهاد داده اند تحریم ها علیه بخش انرژی ایران در صورتعدم نیل به توافق جامع تا تیر ماه ، تشدید گردد.همچنین سناتور جمهوری خواه بابکورکر در سنا در حال کار بر روی طرحی است که در صورت تصویب نهایی ، اختیارات کنگرهرا در رخورد با برنامه هسته ای ایران افزایش می هد.کورکر امروز گفت تاریخ رای گیری در مورد این طرح هنوز مشخص نیست.بر اساس این طرح کنگره حقدارد مفاد و مواد سخت گیرانه تری علیه توافق هسته ای جامع ، تصویب کند.گفتنی است
علی رغم اینکه مقامات دولتی و دیپلماتهای ارشد آمریکایی خواهان همراهی کنگره و سنا
با مذاکرات و عدم وضع تحریم های جدید ضد ایرانی شده اند ، اما کنگره و سنا که
اکنون در اختیار جمهوری خواهان است به این سخنان توجهی ندارد و خواهان تشدید رژیمتحریم ها علیه ایران هستند. بعنوان مثال"سامانتاپاور" سفیر و نمایندهدائم آمریکا در سازمان ملل متحد در نیویورک ، گفته بود :"اعمال تحریم هایجدیدعلیه ایران، تخریبگر مذاکرات هسته ای است."وی افزوده بود: همچنان دستیابی به توافق هسته ای با ایران امکان پذیر است اما اقدام کنگره آمریکا برای اعمالتحریم های جدید علیه ایران می تواند به شکل خطرناکی مانعی در برابر احتمال دستیابی به توافق هسته ای باشد و به جای ایران،‌ آمریکا را منزوی کند.با انتخاباتمیان دوره ای مجلسین سنا و نمایندگان در آمریکا ، جمهوری خواهان اکثریت را در هردو مجلس در اختیار گرفتند و بیش از پیش بر دولت دموکرات اوباما فشار وارد می کنند.آنها خواهان نابودی ظرفیت و توان غنی سازی صنعتی در ایران هستند.آنان مدعی هستندایران در پی سلاح هسته ای است. اتهام بی اساسی که ایران همواره آن را رد کرده است.ایرانو گروه1+5در سوم آذر 1392 ، به توافق موقت ژنو دست پیدا کردند. این توافق برنامه
مشترک اقدام نام داشت. در سوم آذر 1393 و در پی عدم نیل به توافق جامع هسته ای ،مذاکرات برای بار دیگر تمدید شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار