مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:

منطقه آزاد اروند راهی برای برون رفت از تحریم‌های اقتصادی

با توجه به پتانسیل‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند می‌توانیم تولید و اشتغال را به عنوان مهمترین مولفه‌های اقتصادی کشور توسعه دهیم و بر شرایط تحریم مقابله کنیم.

منطقه آزاد اروند راهی برای برون رفت از تحریم‌های اقتصادیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در نشست خبری صبح امروز گفت: منطقه آزاد اروند در جنوب غرب ایران و در محدوده دو شهر آبادان و خرمشهر دارای بزرگترین پالایشگاه و بندر مهم کشور است،مجاورت با بصره به عنوان دومین استان بزرگ عراق و دروازه ورود تجارت به این کشور و منطقه مدیترانه این منطقه را به یکی از مهمترین مناطق آزاد کشور تبدیل کرده است. 
زمانی در ادامه بیان داشت:منطقه آزاد اروند نقطه تقاطق دو کریدور تجاری و ترانزیت بین المللی است که این امر بر اهمیت این منطقه می افزاید.
وی درخصوص پتانسیل‌های اقتصادی این منطقه گفت: این منطقه آزاد با دارا بودن آب راه اروند که مسیر مهم کشتی‌های بزرگ به حساب می‌آید می‌تواند بستری برای حمل و نقل دریایی کشور به حساب آید که متأسفانه به دلیل عدم لایروبی در این منطقه در حال حاضر رفت و آمد کشتی‌های سنگین با مشکل روبرو شده است. 

زمانی درخصوص جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه گفت: ما در حال ایجاد فضای مناسب در جهت تبلیغ و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این منطقه هستیم تا با توجه به پتانسیل‌های بالقوه این منطقه تولید و اشتغال را رونق ببخشیم. 

مدیرعال سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه اظهار داشت: پس از جنگ بازسازی‌ها و نوسازی‌ها درخصوص واحدهای مسکونی صورت گرفت و همین دلیل باعث بی‌توجهی به طرح‌های اقتصادی و زیرساخت‌ها  در این منطقه شد ولی هم اکنون طرح‌های اقتصادی در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

زمانی در خصوص سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته گفت: در حوزه عمرانی بیشترین سرمایه‌گذاری معطوف به زیرساخت‌های راه، فرودگاه، بندر بوده است به گونه‌ای که درخصوص فرودگاه آبادان با سرمایه‌گذاری ده میلیارد تومانی اتفاقات خوبی برای این فرودگاه افتاده است همچنین در زمینه بهداشت با سرمایه‌گذاری چهل میلیارد دلاری نوسازی و بهسازی مناسبی برای بیمارستان‌های این منطقه اتفاق افتاده است. 

شایان ذکر است: سرمایه‌گذاری‌هایی نیز درخصوص فولاد، آلومینیوم و طرح‌های پتروشیمی در این منطقه در حال پیگیری است. 

وی در خصوص جذب گردشگر برای توسعه منطقه آزاد اروند گفت: در حوزه گردشگری استعدادهای خوبی در منطقه وجود دارد حضور تورهای راهیان نور، وجود زائرین برای سفر به کشور عراق و همچنین دارا بودن سه رود پرآب کشور شرایط را برای توسعه گردشگری در منطقه بالا می‌برد. 

زمانی درخصوص اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در این منطقه گفت: منطقه آزاد به تنهایی قادر به عملیاتی کردن تمام برنامه‌ها نیست و در این خصوص باید با بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی همکاری بیشتری داشته باشند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: این منطقه در صورت تحت تأثیر قرار دادن بازارهای اطراف خود و بالا بردن امکانات می‌تواند راه نجات اقتصاد کشور در شرایط تحریم باشد. 

انتهای پیام/




 


برچسب ها: سنگین ، مناسب ، مسیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.