یک روز عزای عمومی در اوکراین به یاد قربانیان انفجار معدن دونتسک

مردم اوکراین برای قربانیان انفجار روز گذشته در معدنی در شرق این کشور و نزدیک منطقه درگیری که به کشته شدن 32 معدنچی انجامید یک روز در عزای عمومی هستند.

یک روز در عزای عمومی در اوکراین به یاد قربانیان انفجار معدن دونتسک
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران مردم اوکراین روز پنجشنبه برای قربانیان انفجار روز گذشته در معدنی در شرق این کشور و نزدیک منطقه درگیری که به کشته شدن 32 معدنچی انجامید یک روز در عزای عمومی هستند.

مقامات جمهوری خودخوانده دونتسک در شرق اوکراین اعلام کردند نیروهای امداد و نجات توانستند اجساد 32 معدنچی را از معدن زاسیادکو بیرون بیاورند. سرنوشت یک معدنچی دیگر هنوز مشخص نشده است. بنا به اعلام آنها از آنجایی که عملیات امدادگران ادامه دارد هر لحظه امکان تغییر این ارقام وجود دارد. 

معدن زاسیادکو در حومه دونتسک که تحت اختیار نیروهای روس گرا است قرار دارد. این منطقه به خط مقدم درگیری های میان نیروهای ارتش اوکراین و روس گراها تبدیل شده است. 

ناظران بین المللی اعلام کرده اند به رغم آتش بس 12 فوریه، درگیریهای سنگین و پراکنده اطراف فرودگاه دونتسک گزارش شده است. 

پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین در واپسین ساعات روز چهارشنبه با اعلام عزای ملی، دستور داد پرچم های این کشور به حالت نیمه بر افراشته درآید. 

پارلمان نیز روز پنجشنبه یک دقیقه به یاد قربانیان سکوت کرد.  با این که مقامات دولتی اوکراین و روسیه از آمادگی برای کمک به روند جستجو خبر داده اند، مقامات دونتسک اعلا کردند نیرو و تجهیزات لازم برای جستجو را دارند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار