تایمز آو اسرائیل نوشت؛

هرتزوگ: سران جهان دیگر به هشدارهای نخست‌وزیر اسرائیل در مورد ایران اهمیتی نمی‌دهند

روزنامه تایمز آو اسرائیل نوشت: اسحاق هرتزوگ معتقد است جهانیان دیگر به سخنان بنیامین نتانیاهو در مورد ایران گوش نمی‌کنند.

هرتزوگ: سران جهان دیگر به هشدارهای نخست‌وزیر اسرائیل در مورد ایران اهمیتی نمی‌دهند
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه تایمز آو اسرائیل نوشت: اسحاق هرتزوگ معتقد است جهانیان دیگر به سخنان بنیامین نتانیاهو در مورد ایران گوش نمی‌کنند.

این روزنامه صهیونیستی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم استوارت وینر افزود: رهبر حزب صهیونیست از سخنرانی نتانیاهو در کنگره به شدت انتقاد و آن را عامل مخرب روابط اسرائیل و آمریکا توصیف کرد. وی تاکید کرد احتمال دستیابی به توافقی که امنیت اسرائیل را تامین کند، وجود دارد.  

هرتزوگ یک روز پس از آن که بنیامین نتانیاهو در کنگره مخالفت خود را با توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد، با بیان این که سران جهان دیگر به هشدارهای نخست وزیر اسرائیل در مورد ایران اهمیتی نمی دهند، وی را به آسیب رساندن به روابط اسرائیل با جامعه جهانی متهم کرد و گفت چنین اقداماتی موجب شده است اسرائیل از روند مذاکرات هسته‌ای که با هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای انجام می‌شود، کنار گذاشته شود.  

هرتزوگ به رادیو ارتش گفت: در دو سال گذشته با وجود تمام سخنانی که مطرح شد، نتیجه این بوده که ایران به کشوری تبدیل شده است که در آستانه هسته ای شدن قرار دارد. 

هرتزوگ تاکید کرد سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا هیچ تغییری به دنبال نخواهد داشت. رقیب نتانیاهو در انتخابات آتی اسرائیل گفت با وجود آن که سخنان نخست وزیر چندین بار مورد استقبال نمایندگان کنگره آمریکا قرار گرفت و این مسئله می تواند باعث خشنودی موقت مردم اسرائیل شود اما حقیقت این است که نتانیاهو در روند مذاکرات جایی ندارد همانگونه که اسرائیل هم خارج این روند قرار دارد. اسرائیل بخشی از روند مذاکرات نیست. 

وی همچنین به خاطر آن که مسئله حمایت از اسرائیل به موضوعی حزبی در آمریکا تبدیل شده است، از نتانیاهو انتقاد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار