2 واحد نيروگاه کارون 3 به شبکه سراسری پيوست

مدير بهره‌برداری و تعميرات سد و نيروگاه کارون 3 گفت: تعميرات ساليانه واحدهای 1 و 2 نيروگاه کارون 3 طبق برنامه زمان بندی به پايان رسيد و به شبکه سراسری پيوست.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مدير بهره برداري و تعميرات سد و نيروگاه کارون 3 با اشاره به اينکه پيش از اين نيز 6 واحد از 8 واحد نيروگاه، تعميرات ساليانه خود را با موفقيت پشت سر گذاشته و در مدار شبکه سراسري قرار گرفتند، افزود: واحدهاي 1 و 2 نيز بعد از بازرسي و روند تعمير، امروز در مدار توليد قرار گرفتند.

نصرالله طاهري اهميت تعميرات دوره اي را حياتي خواند و ماندگاري تجهيزات نيروگاه را منوط به بررسي و تعميرات به موقع عنوان کرد.

وي هدف از تعميرات ساليانه نيروگاه را آماده به كار بودن همه جانبه نيروگاه جهت توليد و بهره وري مطلوب عنوان كرد و افزود: در اين دوره از تعميرات، براي اولين بار از نرم افزار کنترل پروژه استفاده شده که در پيشرفت کار، نظم و زمانبندي دقيق تأثير بسزايي داشته است.

مدير بهره برداري و تعميرات سد و نيروگاه کارون3، مهمترين بخش تعميرات دو واحد پاياني را انجام کارهاي روتين اورهال دانست که در بخش هاي مختلف مکانيک، ابزاردقيق و الکتريک همانند ديگر واحدها انجام شده است.

سد کارون 3 يکي از بزرگ ترين سدهاي کشور است که روي رودخانه کارون در جنوب غربي ايران احداث شده و نيروگاه اين سد با توليد ساليانه چهار ميليارد و 172ميليون کيلووات ساعت انرژي يکي از بزرگترين نيروگاه هاي برق آبي کشور به شمار مي رود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نیروگاه ، کارون 3 ، شبکه ، سراسری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار