دل نوشته‌های یک عکاس از صحنه‌های «محمد رسول الله»

«محمد فوقانی» گفت: آنقدر با صحنه‌ها ارتباط برقرار می‌کردم که ناخودآگاه دست به دوربین می شدم.

«محمد فوقانی» عکاس برجسته‌ی  کشورمان که از عکاسی از فیلم حضرت محمد (ص) را برعهده داشت در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: حدوداً 50 قطعه عکس برای چاپ در کتاب "محمد رسول الله" انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: انتخاب نهایی نیز صورت گرفته و کتاب به زیر چاپ می‌رود و برای اکران عمومی فیلم در تابستان رونمایی می‌شود.

دل نوشته‌هایی یک عکاس از صحنه‌های «محمد رسول الله»

این هنرمند عکاس که تاکنون عکاسی بسیاری از فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی را برعهده داشته درباره عکاسی از فیلم"محمد رسول الله" عنوان کرد: شاید برخی از افراد قبول نکنند و باور نداشته باشند و فکر کنند که شعار می‌دهم ولی در عکاسی از فیلم "محمد رسول الله" یک چیزی شبیه دل نوشته است در حقیقت عکاسی از فیلم "محمد رسول الله" مثل دل نوشته است.

وی گفت: برای عکاسی از هر فیلم سینمایی و یا سریال از شب قبل استرس دارم که فردا چه باید کنم ولی سر فیلم "محمد رسول الله" اصلاً اینطور نبودم و کاملاً آرامش داشتم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر که می‌بینیم 7هزار فریم عکس گرفته‌ام؛ تعجب می‌کنم که این عکس‌ها چطور گرفته شده که البته این کار عکاسی کار یک تیم عکاسی است که انقدر عکس‌ها پر و پیمان است و اینها همه از لطف حضرت است، چرا که یک نیروی مضاعف برای عکاسی ایجاد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دوربین عکاسی از فیلم حضرت محمد(ص) همان دوربین همیشگی‌اش بود، گفت: دوربین عکاسی‌ام همان دوربین بود و تکنیک‌ها هم همینطور ولی لحظه‌ها از جنس دیگری بود.

* فیلم "محمد رسول الله" با همه‌ی فیلم‌هایی که عکاسی کردم فرق می‌کند

وی اظهار داشت: سالها است که شعر می‌گویم و می‌نویسم و این فیلم را در حد کتابی پر از شعر می‌بینم چرا که تمام صحنه‌ها پر از هیجان، پر از آرامش و مهربانی بود و انقدر ارتباط برقرار می‌کردم که ناخودآگاه دست به دوربین می‌شدم.

دل نوشته‌هایی یک عکاس از صحنه‌های «محمد رسول الله»

وی درباره تجربه ی بیش از دو دهه عکاسی‌اش در سینما گفت: در فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها همه سکانس‌ها عکس خور  نیستند در حقیقت نمی‌توان از همه سکانسها و صحنه‌ها عکس گرفت و این درحالی است که در فیلم "محمد رسول الله" همه سکانس‌ها و پلانها عکس می‌طلبید و بنابر این می‌توانم بگویم که فیلم محمد رسول الله با همه فیلمهایم که عکاسی کرده‌ام فرق می‌کند و همه پلانها یک شعر است.

فوقانی درباره دل نوشته‌هایش از این فیلم نیز گفت: بهترین دل نوشته‌ها و بیان احساساتم بر سر فیلم "محمد رسول الله" بوده که قطعاً این دل نوشته‌ها را منتشر خواهم کرد.

وی همچنین درباره گروه این فیلم گفت: برای فیلم "محمد رسول الله" یک گروه ایتالیایی هم حضور داشتند ولی اینقدر همه با هم دوست بودند که روز اتمام کار هر دو گروه گریه کردند.

وی همچنین درباره احساسات "مجید مجیدی" در این فیلم نیز گفت: در فیلم احساسات مجید مجیدی دیده می‌شود چرا که پلان‌هایش در حقیقت شعر می‌گوید و وقتی فیلم را دیدم فهمیدم که موفق بوده و به هدفی که رسالت پیامبر، مهربانی و انسان دوستی بوده دیده می‌شود.

وی اظهار داشت: ما انسانها زندگی می‌کنیم و خیلی وقت‌ها خیلی چیزها را نمی‌بینیم ولی در فیلم "محمد رسول الله" دیدم که پیامبر چقدر جزئیات را می‌دید.

این عکاس برجسته کشورمان که همیشه با حساسیت عکس می‌گیرد درباره رسیدن به پختگی پس از فیلم محمد رسول الله گفت: فکر می‌کنم از وقتی این فیلم را کار کردم به مرز پختگی رسیدم و این پختگی را سعی می‌کنم در کارهای دیگرم اعمال کنم.

وی درباره عکاسی از فیلم جدید با عنوان "یتیم خانه ی ایرانی" نیز گفت: در حال حاضر بر سر فیلم" یتیم‌خانه‌ی ایرانی" هستم و سعی کردم که از لحاظ کادرها، بیان، احساسات و نوع نگرشم در عکاسی از این فیلم نزدیک به فیلم "محمد رسول الله" باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار