حاشیه‌های روز نهم سی‌و سومین جشنواره‌ فیلم فجر؛

دلخوری شوالیه آواز ایران از رسانه ها/ دلواپسان مسعود جعفری جوزانی/ محدودیت رسانه‌ای برای تماشای محمد رسول الله

از حاشیه‌های نهمین روز کاخ جشنواره حضور نیافتن «شهرام ناظری» خواننده‌ی تیتراژ پایانی فیلم ایران برگر در نشست خبری این فیلم بود.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ نهمین روز از جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم ایران برگر به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی آغاز شد؛  فیلمی که برخلاف فیلم‌های نمایش داده شده در روزهای گذشته کمدی بود و بارها لبخند را بر لبان تماشاگران نشاند. اما این فیلم برای برخی‌ها نیز دلچسب نبود و آن‌طور که باید مخاطبان را راضی نکرد.

نشست این فیلم نیز بدون بازیگران اصلی از جمله محسن تنابنده و علی نصیریان برگزار شد و مثل اینکه محسن تنابنده تماشای فیلم محمد رسول الله را بیشتر از بازی خودش ترجیح داد.

در نشست ایران برگر، مسعود جعفری جوزانی بارها تاکید کرد که نگران من نباشید و پیشنهاد داد فیلم را دوبار ببینید، یکبار بخندید و بار دیگر فکر کنید.

«شهرام ناظری» شوالیه آواز ایران روز گذشته مهمان کاخ جشنواره بود، چراکه تیتراژ پایانی فیلم ایران برگر را ناظری خوانده، اما اتفاق تاسف بار روز گذشته این بود که در زمان پخش تیتراژ پایانی تماشاگران ایستادن در صف فیش ناهار را بر گوش دادن به صدای شوالیه آواز ایران ترجیح دادند و این کار شهرام ناظری را ناراحت کرد و به همین جهت در جلسه پرسش و پاسخ حاضر نشد.

سمفونی استیضاح، جامه دران، مردی که اسب شد، شاهزاده روم و ابوزینب دیگر فیلم های روز نهم بودندکه هیچکدام از آنها مخاطب را راضی نکرد.

«باران کوثری» مصمم بود که در نشست جامه دران حاضر شود و با پای شکسته به این جلسه آمد؛ اما امیرحسین ثقفی از آمدن در جمع رسانه‌ای ها انصراف داد به همین جهت در طول برگزاری جشنواره دومین نشست لغو شد.

نکته‌ای که بارها در نشست پرسش و پاسخ، عوامل فیلم‌ها از آن گله داشتند نحوه برگزاری، مطرح کردن سوال‌های غیرتخصصی، شلوغی بیش از حد نشست ها و ساماندهی نکردن مکان مناسب برای عکاسان بوده است که متاسفانه مطرح کردن سوالات غیر تخصصی، این جلسات شبیه به جلسات یک فیلم، یک سلام شده و باید گفت طرحی که امسال قبل از جشنواره برگزار شد به حق اضافی و دوباره کاری بوده است.

احمد میرعلایی، علی قربان زاده، بهنام تشکر، شهرام ناظری و سعید منتظر المهدی از مهمانان جدید کاخ بودند و باز هم یک روز مانده به برگزاری جشنواره سرد و بی‌حاشیه برگزار شد.

سرانجام فیلم محمد رسول الله برای مقامات کشوری و فرهنگی چون وزیر ارشاد، رئیس سازمان صداوسیما و نمایندگان مجلس و وزرای کشور در سینما فرهنگ به نمایش گذاشته شد.

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد که با فراهم کردن شرایط اکران، تابستان این فیلم اکران عمومی خواهد شد.

گفتنی‌ است؛ این فیلم یک بار دیگر هم برای اهالی رسانه در روز پنج شنبه نمایش داده خواهد شد اما نکته‌ای که باید ذکر شود دعوت اندکی از اهالی رسانه برای تماشای این فیلم است، فیلمی که اهالی رسانه مدتی طولانی است در انتظار تماشای آن هستند و اکنون با بی‌برنامگی مسئولان برگزاری برای اقلیت رسانه ها و منتقدان نمایش داده خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار