حسن آقا کریمی تهیه کننده فیلم گفت: «قلعه رود خان» اصلا دیده نشد چون در اصفهان مورد توجه قرار گرفته بود و همانطور که گفته شد بدترین سانسها را به فیلمهای کودک اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، نشست مطبوعاتی فلیم «فرار از قلعه رودخان» با حضور غلامرضا رمضانی نویسنده و کارگردان، حسن آقا کریمی تهیه کننده، محمدرضا سکوت مدیر فیلمبرداری، بهمن اردلان صدابردار، کاوه ایمانی تدوینگر، بهزاد عبدی آهنگساز، و شکرخدا گودرزی محمد بحرانی و سیروس همتی بازیگران این فیلم و با اجرای شاهرخ بحرالعلومی منتقد سینما پس ازپایان اکران این فیلم برگزار شد.

بنابراین گزارش، پس از بیان مقدمه ای از جانب منتقد سینما، غلامرضا رمضانی کارگردان فیلم گفت: قطعا نمی شود تأثیر بزرگان ادبیات کودک به خصوص استاد هوشنگ مرادی کرمانی را نادیده گرفت.

وی افزود: من به شدت به این نوع ادبیات علاقمندم به ویژه ادبیات یزد و خراسان که منحصر به فرد است.

وی با نامبردن از محمود دولت آبادی به عنوان یکی از اساتید ادبیات و داستان نویس ایران گفت: قطعا عشق و علاقه من، نزدیک شدن به ادبیات حقیقی و فرهنگ درونی است. بخشی از فرهنگ به مطالعه برمی‌گردد و همچنین در خانه من نوجوان حضور دارد چیزی که برایم مهم است ارتباط نوجوان با اثر من بوده است و اینکه احساس کنند شخصیت های فیلم با دنیای امروز بیگانه نیستند.

رمضانی تأکید کرد: تحقیقات گسترده ای در این زمینه نداشتم اما طی 4 سال دو تله فیلم با نوجوانان ساختم و با آنها ارتباط داشتم و برخی از دیالوگها را تغییر داده ام.

وی با بیان اینکه کارگردان‌ها آثار بین المللی را تماشا می کنند گفت: ما فیلم‌های تمام کشورها را می بینیم و مورد مطالعه قرار می دهیم، در ناخودآگاه ذهن کارگردان یک سری موضوعات به عنوان فضا حک می شوند و در فیلم خود شخصیت‌ها را پردازش می کند، من معتقد به تست بازیگری نیستم و اشتیاق، همدلی، همراهی و اخلاقیات برای من مهم است ما در انتخاب نوجوانان و عوامل خوش شانس بودیم چون ارتباط بین بازیگران و عوامل آنقدر خوب بود که هیچ کس از کار خسته نشد.

بهزاد عبدی آهنگساز، با اشاره به اینکه در کشور موسیقی ویژه کودکان محدود است، گفت: با مشورت کارگردان یک موسیقی برای این فیلم ساختیم که بتواند با نوجوان امروزی ارتباط برقرار کند من خیلی مسائل را برای جذابیت موسیقی در نظر گرفتم.

کاوه ایمانی تدوینگر فیلم بیان کرد: وقتی فیلمنامه را می خواندیم ریتم یکدست و روانی داشت که به تدوین کمک می کرد.

وی با بیان اینکه چهارمین همکاری خود را با غلامرضا رمضانی سپری کرده است گفت: ما از هم شناخت داریم و حرف همدیگر را می فهمیم، سعی داشتیم روایت را بدون سکانس اضافه و دست انداز ارائه کنیم که ریتم برای مخاطب خسته کننده نباشد.

محمد رضا سکوت مدیر فیلمبرداری با اشاره به اینکه  فیلم "فرار از قلعه رود خان" از فیلمهای ماندگار تاریخ سینما می شود گفت: هر کاری ارزش و مرتبه خاص خود را دارد این سومین همکاری من و کارگردان این فیلم است و در کار ایشان همدلی و همنفسی وجود دارد.

وی پس از تشکر از مسئولان برگزاری جشنواره گفت: دو فیلم ژانر کودک در دو سانس نامناسب اکران شدند که یکی اولین فیلم روز اول بود و دومی در این ساعت و سانس روز آخر نمایش داده شد و من فکر می کنم که اگر در ساعتهای شلوغتر اکران می شد استقبال بیشتری از آنها می شد.

وی ادامه داد: سختی کار در اتوبوس واضح و مبرهن است به خصوص در هوای گرم تابستان و حضور 28 نوجوان نابازیگر در اتوبوس که با چیره دستی عوامل و همدلی در اعضا کار خوبی از آب درآمد.

سکوت با اشاره به محدودیت بودجه گفت: با وجود محدودیت بودجه کار کودک ارزشمند تلقی می شود و سبک شمرده نمی شود، میراث فرهنگی باید اسپانسر اصلی فیلم می شد و کمک بیشتری می کرد.

حسن آقاکریمی تهیه کننده فیلم، با اشاره به خلوت بودن بیش از حد سالن نشست مطبوعاتی گفت: طبیعی است با اعلام کاندیداهای جشنواره شور و هیجان از بین رفته است و تعداد عوامل فیلم حاضر در اینجا از اهالی رسانه بیشتر است.

وی ادامه داد: "قلعه رود خان" اصلا دیده نشد چون در اصفهان مورد توجه قرار گرفته بود و همانطور که گفته شد بدترین سانسها را به فیلمهای کودک اختصاص دادند.  

وی با تشکر از بنیاد فارابی گفت:  سازمان میراث بودجه ای را به ما اختصاص داده بود مربوط به سال 1414 است ما حداقل بودجه را داشتیم و با این بودجه کم و نازل همه عوامل همکاری خوبی با ما داشتند.

شکر خدا گودرزی بازیگر فیلم، با تمجید از کارگردانی غلام رضا رمضانی، گفت: اینکه بازیگران بازی نکنند و خودشان را در کار رها کنند خواست کارگردان بود که نوجوانانی که در این فیلم بازی کردند نشان دادند استعداد خوبی برای آینده هستند و روی آنها برای آینده سینما باید حساب کرد.

محمد بحرانی بازیگر فیلم، گفت: من تفاوتی بین کمدی و جدی قائل نیستم و هرکدام را که بپسندم بازی می کنم.

وی در ادامه افزود: در میبد یا اردکان سینما نداریم  و این خیلی نامردی است که این بچه ها که از همه بیشتر زحمت کشیدند نمی توانند حاصل زحمات خود را در سینمای شهر خودشان ببینند.

وی با انتقاد از بی اهمیت بودن سینمای کودک در ایران گفت: جدی ترین مسئله جهان مسئله بچه ها است که در ایران اولویت هزارم است.

وی تأکید کرد: حال سینمای کودک خوب نیست و ما باید بچه ها را جدی بگیریم چون آینده کشور در دست اینهاست.

سیروس همتی بازیگر فیلم، گفت: ما برای صمیمی شدن با نوجوانان زودتر به آنجا سفر کردیم تا با ایجاد فضای صمیمانه و یاد گرفتن لهجه یزدی اثر بهتری را بسازیم.

رمضانی در پایان گفت: مسئله‌ی دروغگویی یک سیستم آموزشی در فیلم مطرح است یک نوجوان سرشار از شور، شوق، هیجان و احساس است وقتی جوانها را بازی می دهیم و وعده و وعید می شنوند نمی توانیم انتظار داشته باشیم که با صداقت پاسخ دهند. من می خواستم نشان دهم که غفلت بزرگترها چه تبعاتی دارد ضمن اینکه اخلاق را در فیلم رعایت کردم و عقوبت قول و قرارهای بی سرانجام را نشان دادم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار