«جمشید مشایخی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اخلاق‌مداری در میان اهالی هنر کمرنگ شده است/ مدام علیه هم مدرک جمع می‌کنیم

«جمشید مشایخی» گفت: فاکتور‌های اخلاقی چون راستگویی، صداقت، شرافت انسانی و عشق در میان اهالی هنر و رسانه با گذشت زمان، کمرنگ شده است.

جمشید مشایخی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، گفت: فاکتور‌های اخلاقی چون راستگویی، صداقت، شرافت انسانی و عشق در میان اهالی رسانه و هنر با گذشت زمان کمرنگ شده است.

وی افزود: کسی که عاشق باشد خیانت نمی‌کند؛ ما مدام علیه هم مدرک جمع می‌کنیم و علیه هم دروغ می‌گوییم، در صورتی که از نظر فرهنگ، اخلاق و ادب بهترین مردم جهان بودیم اما اکنون صداقت و راستگویی را از یاد برده‌ایم و از تکنولوژی برای جمع کردن مدرک علیه یکدیگر استفاده می‌کنیم.

وی در خصوص منشأ این مشکل عنوان کرد: وقتی من در خانواده‌ای بزرگ شوم که در آن اخلاق انسانی رشد پیدا نمی‌کند این مشکلات به وجود می‌آید و در واقع علت بروز چنین مشکلی مسئله‌ی دولت و سیاست نیست، بلکه ربط به ادب خانوادگی دارد به عنوان مثال با ضبط فیلمی از من به من تهمت زدند و حاضر به شنیدن حرفهایم نشدند و این امر موجب شد جلوی ساخت فیلم مرا بگیرند.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص تفاوت سینمای حال حاضر با دوران گذشته تصریح کرد: این تفاوت در اخلاق و روحیه‌ی انسان‌هاست و نمی‌توان گفت که در قدیم همه خوب بوده‌‌اند و امروز همه بد هستند ولی اکنون تکنولوژی کار را خراب کرده است و به جای آنکه به نفع ما تمام شود به ضرر ما تمام شده و سبب شده ما از خودمان دور شویم.

مشایخی خاطر نشان کرد: انسان موجودی است که می‌خواهد از واقعیت به حقیقت برسد و ما هنرمندان کسانی هستیم که باید این حقیقت را نشان دهیم و هنرمان راهی است که مولانا و سعدی و حافظ رفتند و نشان دادند و دیگر هیچ کس مثل آنها پیدا نشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار