راما قویدل در نشست خبری فیلم «چاقی»:

ریسک خطرناکی کردم

کارگردان فیلم «چاقی» گفت:با تعداد اندک بازیگر و لوکیشن های محدود چه کار خطرناکی کرده ام و برای اینکه مخاطب را خسته نکنم آرامشی را در فیلم ایجاد کردیم تا شخصیت ها بتوانند از خود دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبری فیلم «چاقی» با حضور راما قویدل کارگردان، حمید آخوندی تهیه کننده، مهسا کرامتی، حمید فرخ نژاد و ستایش محمودی بازیگر، مرتاضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری، امیر توسلی آهنگساز و نظام الدیک کیایی صدابردار در تالار سعدی برگزار شد.

راما قویدل کارگردان فیلم «چاقی» در خصوص پرداخت به این ایده و تبدیل به فیلم گفت: روزهای آخر تولید سریال «دولت مخفی» یکی از دوستان خاطره‌ای را تعریف کرد که برای من تبدیل به یک ایده شد و به سرعت مشغول کار شدیم. این کار یکی از بهترین تجربه های سینمایی من است چراکه در این کار همکاری مجدد با حمید فرخ نژاد و برای اولین بار با علی مصفا و لادن مستوفی داشتم.

مهسا کرامتی بازیگر فیلم «چاقی» در خصوص بازی در این فیلم عنوان کرد: از همان ابتدا که در جریان نگارش فیلم نامه بودم این نقش برای من نوشته شده بود و نسبت به دیگر بازیگران فرصت بیشتری برای ارتباط با کاراکتر را داشتم و همکاری با بازیگران بزرگی چون علی مصفا و حمید فرخ نژاد اتفاق بزرگی در کارنامه کاریم بود.

حمید فرخ نژاد دیگر بازیگر فیلم افزود: راما قویدل تجربه کارگردانی بسیاری در زمینه کارگردانی تلویزیونی دارد و بسیار مسلط کار می کند و با وجود اینکه کار اول سینمایی خود را انجام می داد اما فردی باتجربه در این زمینه بود.

وی در خصوص شباهت نقش خود با کارگردانان سینما ادامه داد: شغل این نقش کارگردانی است و به شخصیت خاصی شباهت ندارد.

فرخ نژاد تصریح کرد: اتفاقات فیلم نامه بیشتر در حرکات کاراکتر تعیین کننده است و نقش من با توجه به شرایط سنی نگاهش شکل دیگری دارد و موقعیتی متفاوت دارد و به دنبال زندگی بدون دغدغه است و سعی کردم با نرمی در مواجه با اتفاقات برخورد کنم.

حمید آخوندی تهیه کننده فیلم «چاقی» در خصوص همکاری خود با راما قویدل در حوزه سینمایی اظهار داشت: در روزهای سخت تولید سریال دولت مخفی ایده اولیه این فیلم را مطرح کرد و تصمیم گرفتیم برای فجر با کارگردان فیلم اولی این کار را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: ظلم است که راما قویدل را یک کارگردان فیلم اولی بدانیم چراکه پروژه های سنگین تلویزیونی بسیاری انجام دادند در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این کار را به سرانجام برسانیم.

وی همچنین درباره موضوع بیان کرد: در «چاقی»مثلث عشقی نداریم، فیلم به معضل اجتماعی می پردازد که در کلان شهرها با آن روبرو هستیم. می توانیم با نگاهی به اطرافیانمان ببینیم که به دلیل رفتار غلط یکی از طرفین، زندگی هایی از هم پاشیده اند.

آخوندی افزود: سینما مانند آزامایشگاهی است که یک نمونه کوچک را می گیرد و آن را به دیگران نشان می دهد. این شرایط مانند داستان ایدز است که می گفتیم نیست، تا اینکه امروز مجبوریم در راهنمایی ها آموزش هایی را به بچه ها در این باره بدهیم.

مرتضی پور صمدی فیلمبردار فیلم «چاقی» گفت: در سیمای ایران که حرکت از نگاتیو به دیجیتال داریم، آدم های باکعرفتی که دانش و آگاهی داشته باشند، کم هستند، ولی سینا قویدل که در این کار با او آشنا شدم، یکی از این فراد است.

این فیلمبردار با عنوان اینکه تصویرها و ابزارهایی که در سینماهای کشور داریم، خوب نیستند، اظهار کرد: باید به این فکر کنیم ابزاری که برای سینما تهیه می کنیم، عمری باشند و به جای توجه بیش از اندازه به زرق و برق ها، نگاه و مسئولیتمان نسبت به رنگ و نور و صدایی که برای مخاطب نمایش می دهیم، باشد.

وی همچنین گفت: در سینما یا باید داستان های کلیشه ای را تعریف کرد یا دست به تابو شکنی زد که تازگی تفسیرهای این طرح مسئله های تابو در جامعه اسلامی، از خود موضوعات بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. فکر می کنم طرح پرداختن به مسائل تابو در کشور قدمی به سمت سینمای بدنه است.

قویدل در خصوص شخصیت های فیلم نامه اظهار داشت: صدا در ذهن من مهم ترین موضوع بود مضوعی که جدی تلقی نمی شود سعی کردم در فیلمم آدم ها ررا به گوش کردن دعوت کنم. صداهای انفجاری که در پایان فیلم شنیده می شود تلفیق واقعیت و ذهن امیر است که با فرار از آن فضا می خواد به آرامش برسد.

وی ادامه داد: در حین فیلمبرداری به خودم گفتم که با تعداد اندک بازیگر و لوکیشن های محدود چه کار خطرناکی کرده ام و برای اینکه مخاطب را خسته نکنم آرامشی را در فیلم ایجاد کردیم تا شخصیت ها بتوانند از خود دفاع کنند.

نظام الدین کیایی صدابردار فیلم «چاقی» هم دراین نشست عنوان کرد: روزی که برای قرارداد این فیلم می رفتم، دو قرارداد دیگر همان روز قرارداد می بستم، که آنها کارگردانان باسابقه ای بودند. وقتی مطلع شدند که برای این فیلم قرارداد همکاری دارم، به من گفته شد که شما نمی توانید با قویدل به خاطربداخلاقی اش کار کنی ،اما وی فرد بسیار خوش اخلاقی بود.

وی کارگردان «چاقی» را فردی جدی و باتجربه توصیف کرد و افزود: برای کار خوب ساختن، باید جدی بود و قویدل اینگونه بود. چون این اولین کار سینمایی وی است ،تمام تجربه و تفکر خود را در قالب این فیلم به کار بست.

این صدابردار باسابقه گفت: باوجود اینکه فیلم فضای سالم و آرامی دارد، اما ما آلوده ترین فضا به لحاظ صدا را داشتیم و سختی بسیار کشیدیم.

امیرتوسلی آهنگساز این اثر سینمایی به همکاری های خود در تولیدات تلویزیونی با قویدل اشاره کرد وگفت: این نخستین همکاری من در عرصه سینما است ،اما من پیش از این با وی در عرصه تلویزیون همکاری داشته ام،در مجموع به نظرم فیلم آبرومندی است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.