حاشیه‌نگاری آخرین روز جشنواره فیلم فجر؛

پایانی سرد برای جشنواره فجر/ حضور منتقدنماها در کاخ جشنواره

آخرین روز نمایش فیلم سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور دکتر محمد سرافراز رییس سازمان صدا و سیما به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ 21 بهمن ماه دهمین و آخرین روز فیلم‌ها در کاخ جشنواره با نمایش فیلم «روباه» بهروز افخمی آغاز شد و علی رغم حضور این کارگردان در سالن، معرفی فیلم به دلیل عدم تمایل افخمی برگزار نشد و عوامل پیش از نمایش روی سن حاضر نشدند.

این فیلم یک موضوع سیاسی را دربرمی گرفت اما آن چیزی که ما در فیلم دیدیم تنها خیالات کارگردان بود که در آن گوشه ای هم به اتفافات ترور هسته ای اشاره داشت.

در نشست این فیلم بهروز افخمی که سال گذشته سیمرغ بهترین فیلم را دریافت کرده بود به عدم حضور فیلمش در میان نامزدها انتقاد کرد و همچنین معتقد بود خانه سینما همیشه در آرای مردمی تقلب می کند.

پیش از آغاز فیلم «چاقی» یاد امیر قویدل فیلمساز فقید سینما به عنوان پدر راما قویدل کارگردان این فیلم گرامی داشته شد. آخوندی تهیه کننده فیلم هم از حمایت نکردن از فیلم‌های دفاع مقدس انتقاد کرد.

مهسا کرامتی، ستایش محمودی و حمید فرخ نژاد تنها بازیگران این فیلم، از حاضران در مراسم معرفی و نشست فیلم بودند اما لادن مستوفي ديگر بازيگر فيلم که به جلسه نشست رسیده بود به دلایلی نامعلوم در جلسه حاضر نشد.

«فرار از قلعه رودخان» و «مبارک» دو فیلم آخر روز گذشته که مناسب گروه سنی کودکان و نوجوانان بود مورد استقبال قرار گرفتند.

نجفی امامی کارگردان انیمیشن رئال «مبارک» پیش از آغاز فیلم از کامل نبودن فیلمش خبر داد و پیشاپیش بابت آن عذرخواهی کرد.

آخرین روز جشنواره نیز با استقبال کم مخاطبان همراه بود اما ماموران گشت ارشاد حضور گرمی در هوای بارانی برج میلاد داشتند.

دکتر محمد سرافراز رییس سازمان صدا و سیما در کنار علیرضا رضاداد، در آخرین سانس برای تماشای فیلم «مبارک» به برج میلاد آمد و آخرین مهمان کاخ جشنواره بود.

در ساعت 21 به مناسبت شب سالگرد پیروزی انقلاب نوای الله اکبر در سالن همایش‌های میلاد طنین‌انداز شد و در محوطه باز برج نیز نورافشانی شد.

اکبر عالمی، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی سازمان سینمایی، حسین مسافر آستانه و شهرام اسدی و همسرش لادن مستوفی از حاضران روز آخر جشنواره بودند.

سی و سومین جشنواره فیلم فجر هم به پایان رسید اما نکته ای که لازم است گوشزد شود حضور منتقدنماهایی که جشنواره را از حالت حرفه ای خارج کردند. کسانی که در زمان نمایش فیلم صحبت کردن، ایجاد تشنج در حین نمایش فیلم و به سخره گرفتن فیلم ها را اولویت کار خود قرار دادند کسانی که در زمان نوشتن، پول را بر حرفه کاری خود ترجیح می دهند اما توصیه ای که باید به آنها داد این است که کمی هم با رعایت اصول نقد نویسی جایگاه و شان منتقدان را حفظ کنید.

اما پیشنهادی هم به مسئولان جشنواره فیلم فجر داریم اینکه از حضور غیر سینمایی و رسانه ای ها در جشنواره خودداری کنند سالن های سینما مکان مناسبی برای آنها است چرا که به گفته خودتان برج میلاد مکانی برای سینمایی ها، محل گفتگو با رسانه ها است و روی خوشی ندارد که جشنواره با حضور این گونه افراد از حالت حرفه ای خارج شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار