«نازنین فراهانی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اولویت اولم در زندگی بازیگری است/ امیدوارم فیلم‌ها صادقانه‌تر ساخته شوند

«نازنین فراهانی» بازیگر فیلم سینمایی «طعم شیرین خیال» گفت: صداقت را در فیلم‌های خود رعایت کنیم تا مردم با سینما قهر نکنند.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ نازنین فراهانی بازیگر سینما و تلویزیون دانش آموخته رشته علوم ارتباطات شاخه خبرنگاری از دانشگاه علامه طباطبایی است و جزء بازیگران تحصیل کرده سینما به حساب می آید، وی کار خود را با «زیر پوست شهر» رخشان بنی اعتماد آغاز کرد و در سی و سومین دوره جشنواره فجر نیز با دو فیلم «طعم شیرین خیال» و «نزدیکتر» حضور دارد به همین بهانه وارد گفتگو با او شدیم که در ادامه این گفتگو را از نظر می گذرانید:

خانم فراهانی سی و سومین دوره جشنواره فجر را چگونه ارزیابی می کنید؟

حضور پر رنگ جوانان در این دوره را به فال نیک می گیرم، حتی اگر این دوره هم برای آنها یک تجربه باشد باز هم نوید خوبی را به سینمای ایران می دهد. جوانان بسیار با ایده و انگیزه هستند که کار کردن با آنها لذت بخش است.

حضور پررنگ جوانان در این دوره می ‌تواند برای سینما موثر واقع شود؟

من با 4 کارگردان کار اولی کار کرده ام که از همه‌ی  این دوستان نیز راضی هستم و اگر دوباره به من پیشنهاد بازی دهند با آنها کار می کنم؛ حضور جوانان در هر عرصه ای سود بخش است.
 
شما بازیگر گزیده‌کاری هستید، چه شد که حاضر به همکاری با گروه نزدیکتر شدید؟

من بارها با تعدادی از اعضای این گروه همکاری داشتم و آنها را می شناختم، همچنین نقش رعنا جای کار زیادی داشت و حس کردم می توانم به خوبی آن را ایفا کنم. رعنا از جذاب‌ترین نقش های آن بود.
 
در نقش رعنا به آن چیزی که در نظر داشتید رسیدید؟

بله، من تمام تلاش خودم را کردم اما نظر نهایی را باید مردم و منتقدان بدهند.

اولویت‌های زندگی شما به چه صورت است؟

اولویت اول زندگیم بازیگری است اما فیلمنامه نویسی و دیگر زمینه های هنری در درجه‌های بعد قرار دارند، در اوقات فراغتم هم بیشتر فیلم می بینم.

برایتان پیش آمده تنها برای رفع نیاز مالی نقشی را بازی کنید؟

بله، گاهی به دلیل مشکلات مالی مجبور به بازی نقش هایی می شوی که دوستشان نداری اما بیشتر مواقع این اتفاق برای من نمی افتد، وضعیت اقتصادی سینما روز به روز بدتر می شود اما هنوز نقش هایی مثل رعنا وجود دارد که من صرف نظر از پول آن بازی در این نقش ها را بپذیرم.
 
به آن چیزی که در بازیگری می خواستید رسیده‌اید؟

تعریف بازیگری برای من با دیگر افراد فرق دارد، من زمانی که در نقشی که دوستش دارم به موفقیت رسیده باشم یعنی به هدفم در بازیگری نزدیک شدم و بازی در نقش هایی که عاشقانه آنها را دوست دارم من را راضی نگه می دارد.
 
با توجه به شعار جشنواره امسال که امید است به نظرتان تا چه اندازه امید در فیلم ها دیده می شود؟

به نظرم وقتی که ما صداقت را در فیلم هایمان رعایت کنیم مخاطب به سوی ما می آید و به امید جاری شده در فیلم ها پی می برد، اما زمانی که بخواهیم شعار دهیم نتیجه اش دست ها و خنده هایی است که در سالن  دیده می شود.
 
آرزویتان در سال جدید سینمایی برای خود و سینما چیست؟

امیدوارم ممیزی‌ها و خود سانسوری ها در سینما کمتر شود. همه موفقیت فیلم در گرو کارگردانی خوب آن نیست و عوامل دیگر هم در آن دخیل هستند. امیدوارم فیلم ها صادقانه تر ساخته شوند در غیر این صورت مردم با سینما قهر می کنند.

حرف پایانی...
 
از شما تشکر می کنم.


گفتگو از سحر قناعتی/


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار