مدير امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد

افزایش هشت هزار تنی محصولات گلخانه‌ای در اصفهان

توليد محصولات گلخانه اي در اصفهان امسال 8 هزار تن افزايش يافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مدير امور باغباني سازمان جهاد کشاورز اصفهان اظهار داشت: امسال با افزايش افزون بر 40 هکتار واحدهاي گلخانه اي ميزان توليد محصولات گلخانه اي از 82 هزار به 90 هزار تن افزايش يافته است.

رييس زاده با بيان اينکه بيش از 2 هزار و 600 واحد گلخانه اي در اين استان فعال است افزود: انواع محصولات گلخانه اي اصفهان در هزار و 92 هکتار زمين کشت شده است که از اين ميزان 950 هکتار آن زير کشت انواع گوجه فرنگي، خيار، فلفل و بادمجان گلخانه اي رفته است.

وي با بيان اينکه اصفهان رتبه چهارم توليد محصولات گلخانه اي کشور را از آن خود کرده است گفت: شهرستان هاي شهرضا، دهاقان، فلاورجان، مبارکه، تيران و کرون و اصفهان عمده مراکز پرورش و توليد محصولات گلخانه اي در اصفهان هستند که علاوه بر مصرف استان به ديگر استان ها و کشورهاي اروپايي، حوزه خليج فارس و آسياي ميانه نيز صادر مي شود.

مدير امور باغباني سازمان جهاد کشاورزي اصفهان با بيان اينکه امسال نزديک به 12ميليون دلار ارزش صادرات محصولات گلخانه اي بوده است افزود: واحدهاي گلخانه اي در استان زمينه اشتغال بيش از 10 هزار نفر را به طور مستقيم فراهم کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار