در یکصد و سی وهشتمین جلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛

بررسی دو فوریتی طرح نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها به عادی تبدیل شد

در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای شهر که بنا بود طرح دو فوریتی نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها و تمهیدات لازم برای آن تصویب شود به بررسی عادی تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران طرح دو فوریتی الزام ستاد اجرایی و نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها جهت نظارت و تمهیدات لازم و احراز صلاحیت کاندیداهای شورایاری مورد اصلاحاتی قرار گرفت.


بر اساس این گزارش لغت کاندیداها در این طرح دو فوریتی به رای دهندگان تغییر پیدا کرد و قرار شد که این طرح دو فوریتی در جلسه عادی شورا مورد بررسی قرار گیرد.

پیرهادی در ادامه این جلسه به ساکن بودن کاندیداها و رای دهندگان اشاره کرد و گفت: این طرح را به این دلیل در دو فوریت مطرح کردیم تا از تخلفات احتمالی در انتخابات شورایاری‌ها جلوگیری کنیم و ساکن بودن در شهر تهران را جز یکی از ملزومات بیان کردیم تا اگر تخلفی صورت می‌گیرد قدرت اجرایی در برخورد با آن وجود داشته باشد اما اعضای شورا به دلیل عدم زمان کافی برای بررسی و ابلاغ آن برای اجرا، آن را در دو فوریت بررسی نمی‌کنند.

حکیمی پور در پاسخ به پیرهادی افزود: این پیش بینی بسیار خوبی است اما در طول دو سه روز نمی‌توان آن را بررسی کرد و بهتر است در جلسه عادی مورد بررسی قرار گیرد و به صورت آیین نامه برای انتخابات بعدی استفاده شود.

شاکری در ادامه بررسی این طرح دو فوریتی تاکید کرد: شرکت رای دهندگان ساز و کار خاصی ندارد که بتوان به رای دهندگان محله استناد کرد و بهتر است با ارائه کد پستی از جانب رای دهندگان از تخلفات احتمالی جلوگیری کرد و اگر اعتراضی درا ین زمین انجام شد بتوانیم از طریق کد پستی راستی آزمایی انجام دهیم.

چمران در نهایت بررسی این طرح، تصریح کرد: اشخاصی که در این انتخابات قصد رای دادن دارند باید حتما ساکن تهران باشند اما در حال حاضر امکان بررسی دو فوریتی این طرح وجود ندارد و به بررسی عادی آن در جلسه آتی می‌پردازیم چرا که از سوی برخی دوستان رد این طرح مطرح شده بود اما نه این طرح را رد می‌کنیم و نه دو فوریت آن را بررسی می‌کنیم بلکه به جلسه عادی موکول می‌شود تا برای انتخابات بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، دوفوریتی ، کاندیدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار