با داشتن این رژیم غذایی می‌توانید از ورزش فرار کنید

یکی از رژیم های غذایی بسیار مشهور در دنیا به افراد امکان می‌دهد تا حتی با ورزش کم به وزن و سلامتی ایده‌آل دست یابند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، کارشناسان اعتقاد دارند داشتن رژیم غذایی مدیترانه‌ای حتی بالاتر از ورزش کردن می‌تواند خطر ابتلا به بیمار‌ی‌های قلبی را تا 50 درصد کاهش دهد. 

گفتنی است، اهالی کشور یونان که رژیم غذایی مدیترانه‌ای در کشور آنها وجود دارد تا 47درصد کمتر از اهالی سایر کشورها به بیماری های قلبی عروقی مبتلا می‌شوند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل میوه، سبزیجات تازه، غلات کامل، آجیل، لوبیا، روغن زیتون و ماهی است که به گفته کارشناسان غذاهایی در دسترس و با قیمت مناسب در سطح جهان است. 

پژوهشگران دانشگاه Harokopio درشهر آتن کشور یونان به مدت 10 سال وضعیت سلامت قلب افراد سالمند در این کشور را مورد بررسی قرار داده و نتایج فوق  را استخراج کرده‌اند. 

این نتایج که در کنفرانس سالانه قلب و عروق در ایالات متحده مطرح شده است حاصل مطالعه رژیم غذایی مدیترانه‌ای و اثر آن بر سلامتی حدود 2 هزار و 500 و در بزرگسال یونانی بوده است. 

از جمله دستاورهای این تحقیق علاقه بیشتر بانوان به حفظ رژیم غذایی مدیترانه‌ای به نسبت مردان بوده است. 

تحقیقات قبلی در خصوص رژیم غذایی مدیترانه‌ای نشان داده است که رعایت آن می‌تواند سبب کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به دیابت، فشار خون کاهش وزن کاهش خطر ابتلا به دیابت، فشار خون پایین‌تر و نیز سطح کلسترول خون پایین تر شود. 



انتهای پیام/ 

برچسب ها: رژیم غذایی ، ورزش ، قلب ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار