مورینیو رکوردار بیشترین تعداد کلین شیت

ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی تیم چلسی با رسیدن به صدمین کلین شیت خود در رقابت های لیگ برتر انگلیس در تاریخ این باشگاه رکوردار شد.

مورینیو رکوردار بیشترین تعداد کلین شیتبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکای اسپرت، پیروزی یک بر صفر چلسی مقابل وستهام موجب شد ژوزه مورینیو به صدمین کلین شیت خود در سمت سرمربی تیم چلسی برسد او اولین مربی است که توانست در تاریخ رقابت های لیگ برتر انگلیس در کوتاهترین زمان ممکن به 100 کلین شیت ( بازی بدون گل دریافتی) برسد.
 
اولین کلین شیت ژوزه مورینیو در لیگ برتر انگلیس به پیروزی مقابل منچستریونایتد در سال 2004 بر می گردد، پس از آن سرمربی پرتغالی بهترین خط دفاع در لیگ جزیره را گرد هم جمع کرد، در رکورد گیری مربیان با بیشترین تعداد کلین شیت این موضوع اهمیت دارد که کدامیک در تعداد بازی کمتری و زودتر از دیگ مربیان به 100 کلین شیت دست یافته باشد.
 
نزدیک ترین مربی به رکوردار ژوزه مورینیو ، الکس فرگوسن است که البته با 29 بازی بیشتر نسبت به او صدمین کلین شیت خود را ثبت کرد.
 
فهرست مربیان که به 100 کلین شیت دست یافته اند به همراه تعداد بازیهایی که انجام داده تا به این رکورد برسند در ادامه آمده است:  
1-    ژوزه مورینیو: 185 بازی- 58 درصد کلین شیت
2-    الکس فرگوسن: 214 بازی_ 44 درصد کلین شیت
3-    رافائل بنیتز: 222 بازی_ 45 درصد کلین شیت
4-    ارسن ونگر: 234 بازی، 39 درصد کلین شیت
5-    جورج گراهام: 265 بازی، 37 درصد کلین شیت
 
مورینیو: همه آرزو دارند در جایگاه چلسی باشند!
 
ژوزه مورینیو معتقد است همه رقیبان تیم چلسی در فوتبال انگلیس آرزو دارند در جایگاه آنها قرار داشته باشند،همین موفقیت چشمگیری آبی پوشان است که رسانه ها، بازیکنان، هواداران و اتحادیه فوتبال انگلیس را نسبت به چلسی حساس تر کرده است.
 
لازم به ذکر است؛ چلسی به اختلاف 5 امتیاز نسبت به منچسترسیتی در صدر جدول رقابت های لیگ برتر قرار گرفته است، آنها به تازگی قهرمانی در جام اتحادیه را کسب کرده و در شرایط رضایت بخشی قرار دارند، چلسی در رقابتهای این فصل 57 گل وارد دروازه حریفان کرده و 22 گل دریافت کرده است، جالب آنکه چلسی طی این مدت فقط 2 شکست را تجربه کرده و تمام این دلایل باعث شده تا مورینیو  تصور کند مورد حسادت دیگر تیمهای لیگ برتری قرار دارند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مورینیو ، لیگ ، مربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار