گزارشی از پرکارترین بازیگران 93؛

6 تایی شدن شاگرد اول کلاس «مسعود کیمیایی»

میلاد کی مرام، جواد عزتی، سحر قریشی و شقایق فراهانی جزء پرکارترین بازیگران سال 93 در سینمای ایران بودند.

به گزارش خبرنگار سینمای باشگاه خبرنگاران؛ در سال 93 حدود 70 فیلم اکران شد که در این فیلم‌ها بازیگران زیادی به ایفای نقش پرداختند. نکته‌ی جالب توجه عملکرد خوبی است که جوانان در سالی که گذشت در سینما نشان دادند، به گونه‌ای که بالغ بر 50 درصد بازیگران پرکار سینما از قشر جوان بودند. 

میلاد کی مرام که خود را شاگرد اول کلاس مسعود کیمیایی می‌داند با بازی در 6 فیلم خط ویژه، متروپل، برف، مستانه، روزگاری عشق و خیانت و مذاکرات مستقیم آقای عبدی توانست در سال 93 عنوان پرکارترین بازیگر این سال را به خود اختصاص دهد. 

کی مرام برای بازی در فیلم «خط ویژه» مصطفی کیایی دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت و آن را به بیمارستان محک اهدا کرد. 

جواد عزتی دیگر بازیگر پرکار سال 93 بودکه در 5 فیلم شیار 143، کلاشینکف، ساکن طبقه وسط، فرشته‌ها باهم می‌آیند و همه چیز برای فروش بازی قابل قبولی از خود ارائه داد و نام خود را در لیست پرکارترین‌ها به ثبت رساند. 

سحر قریشی، بازیگر جوانی که با بازی در سریال "دلنوازان" درهای موفقیت را به روی خود باز کرد به همراه شقایق فراهانی با بازی در 5 فیلم پرکارترین بازیگران زن سال 93 هستند. 

قریشی با بازی در فیلم‌های 5ستاره، آنچه مردان در مورد زنان نمی‌دانند، شانس، عشق تصادف، دربست آزادی و روزگاری عشق و خیانت جایگاه خود را در سینما محکم‌تر کرد. 

شقایق فراهانی نیز با بازی در 5 فیلم کلاشینکف، خواب زده‌ها، متروپل، خانوم و تجریش ناتمام نشان داد هنوز همان شقایق فراهانی روزهای دور سینما است و درخشش خاص خود را دارد. 

بابک حمیدیان و فرهاد اصلانی که در سی‌وسومین دوره جشنواره فیلم فجر نیز جزو پرکارترین بازیگران بودند در سال 93 نیز فعال ظاهر شدند. 

حمیدیان با فیلم‌های چ، با دیگران، ساکن طبقه وسط و 50 قدم آخر و اصلانی با فیلم‌های کلاشینکف، ساکن طبقه وسط، خواب‌زده‌ها و مستانه در رده‌ سوم این جدول قرار می‌گیرند. این دو بازیگر شانس دریافت عنوان پرکارترین‌ها در سال 94 را نیز دارند. 

در کنار حمیدیان و اصلانی مهران احمدی، ساعد سهیلی و دانیال عبادی هم جزو 4 فیلمی‌های سال 93 هستند. 

اما تنها بازیگر زن سینما که در سال 93 با 4 فیلم روی پرده‌های سینما قرار داشت ساره بیات بود؛ساکن طبقه وسط، خواب‌زده‌ها، فصل فراموشی فریبا و لامپ صد سبب شدند ساره بیات در لیست 4 تایی‌های سینما در سال 93 قرار بگیرد. 

13 بازیگر مرد و 8 بازیگر زن با 3 فیلم و 25 بازیگر مرد و 18 بازیگر زن با 2 فیلم در سال کاری خود را به پایان بردند که اسامی آنها به شرح زیر است: 

اکبر عبدی (معراجی‌ها، خواب زده‌ها، مذاکرات مستقیم آقای عبدی) 
رضا عطاران (طبقه حساس، ردکارپت، کلاشینکف) 
محمدرضا فروتن (طبقه حساس، ردکارپت و کلاشینکف) 
جمشید هاشم‌پور (کلاشینکف، روزگاری عشق و خیانت، لحظه‌ی شوم) 
محمدرضا شریفی‌نیا (معراجی‌ها، آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند، شانس، عشق تصادف) 
صابر ابر (خواب‌زده‌ها، همه چیز برای فروش و 1 سال آگهی تسلیت برای روزنامه) 
حمید لولایی (معراجی‌ها، کالسکه، لامپ 100) 
مهران رجبی (معراجی‌ها، کالسکه، انارهای نارس) 
نیما شاهرخ شاهی (معراجی‌ها، لامپ100، چهار باندی) 
امیر نوری (معراجی‌ها، رد کارپت، مجرد چهل ساله) 
سیروس گرجستانی (مجرد 40 ساله، شانس عشق تصادف نطفه شوم) 
هومن برق نورد (آرایش غلیظ، بیگانه و اینجا شهر دیگری است) 
امیر روحانی (5 ستاره، تراژدی، ساکن طبقه وسط) 
مهناز افشار (متروپل، بیگانه، از تهران تا بهشت) 
پانته‌آ بهرام (طبقه حساس، تراژدی، بیگانه) 
هنگامه قاضیانی (ساکن طبقه وسط، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، با دیگران) 
طناز طباطبایی (ساکن طبقه وسط، آرایش غلیظ، 50 قدم آخر) 
سهیلا گلستانی (امروز، مهمان داریم، شب بیرون) 
سحر دولت شاهی (متروپل، مستانه، شانس عشق تصادف) 
نسرین مقانلو (4 قرار از دریا، روزگاری عشق و خیانت، چهار باندی) 
رابعه مدنی (برف، ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه، انارهای نارس) 

همانطور که دیده شد در میان بازیگران پرکار 93 تعداد کمی در سی‌وسومین دوره جشنواره فجر حضور موثر داشتند؛برای مثال میلاد کی مرام و شقایق فراهانی هیچ فیلمی نداشتند و سحر قریشی تنها 2 کار که یکی از آنها هم خارج از بخش مسابقه بود، داشت.باید ببینیم دلیل این موضوع چیست؟ آیا مشکل از بازیگران است یا کارگردانان به سراغ بازیگران پرکار نمی‌روند؟ 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.