تقویم تاریخ در آیینه ورزش

پرسپولیسی‌ها با یک گل پیروز شدند/مظلومی، کروزیرو برزیل را متوقف کرد

امروز یکشنبه 24 اسفند 1393 هجری شمسی برابر با 24 جمادی الاول 1436 هجری قمری و 15 مارس 2015 میلادی است.

پرسپولیسی‌ها با یک گل پیروز شدند/مظلومی، کروزیرو برزیل را متوقف کردبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 59 سال پیش در چنین روزی تیم ملی بسکتبال ایران برای برگزاری چند بازی دوستانه به پاکستان رفت، اعضای تیم ملی بسکتبال ایران عبارت بودند از یونس وفایی، عدل، فقیقه، صادق صدقیانی، رضی، سمیعی، جبارزادگان، اردبیلی پور و آگهیان.
 
58 سال پیش در چنین روزی تیم ملی تنیس روی میز ایران در مسابقات جهانی شرکت کرد اعضای تیم ملی ایران عبارت بودند از امیرحسین احتشام زاده، هوشنگ بزرگ زاده و ادموند بیت خدا، تیم ملی ایران در این مسابقات تیم فرانسه را 5 بر یک و کانادا را 5 بر صفر شکست داد، تیم ایران از تیم های ویتنام و سوئد با نتایج 5 بر3، 5 بر یک شکست خورد و در رده بندی تیمی به مقام شانزدهم این مسابقات دست یافت.
 
58 سال پیش در چنین روزی مسابقه دوچرخه سواری حاج علا از تهران به کرج و بالعکس به مسافت 80 کیلومتر برگزار شد، دراین مسابقه رضا برته با زمان 3 ساعت و34 دقیقه و 18 ثانیه، ماشاا... امین سرور با زمان 3 ساعت و 34 دقیقه و 19 ثانیه به ترتیب اول و دوم شدند و روشن دل مقام سوم را کسب کرد.
 
53 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه ها و دسته جات آزاد که در ورزشگاه امجدیه برگزار شد تیم های استقلال و شاهین حریفان خود دیهیم  و سپهر را با نتایج 2 بر صفر و 3 بر یک شکست داد.
 
53 سال پیش در چنین روزی در مسابقات بین‌المللی دو و میدانی داخل سالن نیویورک، والری پرومل از شوروی توانست در ماده پرش ارتفاع با پرشی معادل 2 متر و 21 سانتی متر قهرمان این ماده شود و رکورد جهانی را بشکند.
 
44 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های تهران تیم های پرسپولیس و پیام در برابر هم قرار گرفتند تیم پرسپولیس توانست با نتیجه 1 بر صفر به پیام غلبه کند، این مسابقات در ورزشگاه امجدیه و با حضور 1500 تماشاگر برگزار شد تنها گل این مسابقه را محمود خوردبین در دقیقه 38 برای پرسپولیس زد در بازی دیگر در همین روز تیم های قصر یخ و دیهیم با یکدیگر مسابقه دادند و صفر صفر مساوی شدند.
 
همچنین 44 سال پیش در چنین روزی مسابقه دو صحرانوردی  قهرمانی ایران به مسافت 5 کیلومتر برگزار شد.
 
در انفرادی و جوان  زاده از همدان اول، غلامرضا حبیبی از استان مرکزی دوم و خلیل ا... مومنی از استان مرکزی سوم شد، در رده بندی تیمی، تیم استان مرکزی، مقام اول، همدان مقام دوم و اصفهان مقام سوم را بدست آورد.
 
43 سال پیش در چنین روزی بازی دوستانه فوتبال بین تیم های منتخب تهران و کروزوبو برزیل برگزار شد در پایان وقت قانونی دو تیم با نتیجه 1-1 مساوی شدند، گل این دیدار را محروم غلامحسین مظلومی در دقیقه 56 برای منتخب تهران و بروترو در دقیقه 41 برای کروزیور زد این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور 25 هزار تماشاگر برگزار شد در این مسابقه مرحوم ناصر حجازی، ابراهیم آشتیانی، اکبر کارگرجم، کاشانی، مجید حلوایی، مصطفی عرب، علی جباری، همایون بهزادی، حق وردیان، علی پروین، مرحوم غلامحسین مظلومی، مرحوم صفر ایران پاک، اصغر شرفی، حسین کلانی و مهدی مناجاتی برای تیم منتخب تهران بازی کردند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار