دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: صدور مجوز ورود بی‌رویه کالاهای چینی موجب ناامیدی تولیدکنندگان داخلی شده است.

ابراهیم نکو دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: متأسفانه واردات بی‌رویه کالاهای چینی قبل از هر چیز به یک فرهنگ تبدیل شده و صدور مجوز ورود این کالاها موجب ناامیدی تولیدکنندگان داخلی شده است.

وی در خصوص قاچاق کالاهای چینی گفت: مسأله فراتر از قاچاق است و بحث قانونمند وارد کردن این کالاها وجود دارد، زیرا امکان ورود قاچاق کالا در این حجم وسیع امکان‌پذیر نیست و هم به صورت قانونی انجام می‌شود و اینکه چرا اقدامی در این باره صورت نمی‌گیرد سوال و معمایی لاینحل است.

عضو کمیسیون اقتصادی همچنین در خصوص صادرات بیان کرد:‌ ضمن پیشرفت‌های حاصل شده هنوز هم موانعی برای ورود به بازارهای جهانی وجود دارد اما بیشتر صادرات انجام شده به کشورهای همسایه است زیرا بهترین و کم‌هزینه‌ترین گزینه ممکن هستند.

وی میزان حجم صادرات را در سال 93 نسبت به سال گذشته بهتر ارزیابی کرد و گفت: ما در سال 93 توانستیم موفق‌تر عمل کنیم و در سال 94 نیز شاهد افزایش صادرات خواهیم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی در پایان عنوان کرد: یک لایحه مهمی در مجلس تحت عنوان رفع موانع تولید به تصویب رسیده است که اجرای آن می‌تواند قسمتی از نیازهای تولید را برای صادرات فراهم کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار