افزايش 12 در صدي صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوي

صادرات کالا از گمرکات و بازارچه هاي مرزي خراسان رضوي امسال 12 درصد افزايش داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ناظر گمرکات خراسان رضوي گفت : در اين مدت ميزان صادرات کالا از گمرکات و بازارچه هاي مرزي خراسان رضوي در مقايسه با مدت مشابه پارسال 12 درصد در وزن و هشت درصد در ارزش کالا افزايش داشت.

مسعود عاطفي افزود : در اين مدت يک ميليون و 972 هزار تن کالا به ارزش يک ميليارد و 621 ميليون دلار از خراسان رضوي به خارج از کشور صادر شده است که در 11 ماه گذشته امسال زعفران و  سيب زميني عمده محصولات صادراتي استان به خارج از کشور بوده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوي گفت : اين در حالي است که کل کالاهاي صادراتي از خراسان رضوي در 11 ماه پارسال يک ميليون و 767 هزار تن به ارزش يک ميليارد و 507 ميليون دلار بود.

وي افزود : از کل صادرات امسال به خارج از خراسان رضوي 18 ميليون و 910 هزار دلار کالا از محل تجارت چمداني و 33 ميليون و 939 هزار دلار کالا از محل بازارچه هاي مرزي باجگيران و دوغارون به خارج از کشور ارسال شده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوي انواع زعفران در بسته بنديهاي 10 تا 30 گرمي ، سيب زميني ، رب گوجه فرنگي و شيريني را از اقلام عمده صادراتي ذکر کرد و گفت : اين کالاها عمدتا به کشورهاي افغانستان ، ترکمنستان ، تاجيکستان و امارات متحده عربي صادر شد.

عاطفي افزود : همچنين طي اين مدت 863 هزار تن کالا به ارزش 504 ميليون دلار از کشورهاي مختلف وارد خراسان رضوي شد که اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن 110 درصد و از نظر ارزش 46 درصد افزايش داشته است.

وي گفت : واردات کالا به خراسان رضوي در 11 ماه پارسال نيز 411 هزار تن به ارزش 346 ميليون دلار بود.

ناظر گمرکات خراسان رضوي عمده اقلام وارداتي به خراسان رضوي را دانه به جز گندم دامي ، پنبه حلاجي نشده ، برنج نيمه سفيد شده و جو برشمرد که عمدتا از کشورهاي قزاقستان ، امارات ، ازبکستان و پاکستان وارد شده اند.

خراسان رضوي پنج گمرک در لطف آباد ، سرخس ، باجگيران ، دوغارون و مشهد و دو بازارچه مرزي در تايباد در مرز افغانستان و باجگيران در مرز ترکمنستان دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار