معاون اورژانس کشور اعلام کرد

2.5 میلیون مأموریت اورژانس در سال 93

معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور با بیان اینکه آمبولانس ها را طی طرح نوروزی اورژانس، موظف کرده ایم که در طول روز و از ساعت 8 تا 12 و نیز 16 تا 20 در کنار جاده ها و در معرض دید مردم جهت تسهیل امور آنها باشند.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،دکتر محمد سرور در نشست خبری اورژانس در ستاد مرکزی وزارت بهداشت اظهار داشت: در طرح ویژه نوروزی اورژانس، 2121 پایگاه آماده ارائه خدمات به هم وطنان هستند که از این میان 826 پایگاه در شهرها و 1275 پایگاه در جاده ها فعال هستند.

وی با بیان مطلب که نوروز سال پیش 177 هزار و 590 مأموریت توسط اورژانس انجام شد افزود: در یک سال حدود 2.5 میلیون مأموریت انجام شده است که رقم بالایی است و از میان درصد بیشتری به مأموریت های حوادث ترافیکی اختصاص داشته است.

وی با بیان اینکه مسافران از طریق تماس با سامانه 115 می توانند از فوریت های پزشکی و امدادی اورژانس بهره مند شوند گفت: علاوه بر اورزانس های زمینی، 18 اورژانس هوایی، 4270 آمبولانس، 2 پایگاه آمبولانس شناور و انتقال از جزایر به خشکی و 57 اتوبوس آمبولانسی به منظور حضور در مبادی ورودی و خروجی شهرهایی که در ایام نوروز شلوغ می شوند و پر تلفات هستند حضور دارند.

سرور گفت: در طرح ویژه کاروان های راهیان نور استان خوزستان، نیز در جاده های منتهی به مناطق یادگار هشت سال دفاع مقدس آمبولانس های اورژانس با همکاری معاونت بهداشت وزارت بهداشت و همچنین دانشگاه های استان خوزستان مانند دانشگاه جندی شاپورف دزفول و آبادان مستقر هستند.

وی گفت: اورژانس کشور در حال حاضر 18 هزار نفر نیروی انسانی ماهر دارد که عمدتا پرستار و فارغ التحصیلان هوشبری هستند اما با وجود این نیز اورژانس با کمبود نیروی انسانی مواجه است.



انتهای پیام/
برچسب ها: اورژانس ، حوادث ، مسافران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار