با پشت سر گذاشتن آلمان، فرانسه و انگلیس؛

چین به سومین صادركننده بزرگ اسلحه در جهان تبدیل شد

چین پس از آمریكا و روسیه به جایگاه سومین صادركننده بزرگ اسلحه در جهان صعود كرد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال، موسسه بین المللی تحقیقات صلح در استكهلم فهرست جدیدی از بزرگترین صادركنندگان اسلحه در جهان منتشر كرده است .

 بر اين اساس كشور چین موفق شد با كنار زدن آلمان ، فرانسه و انگلیس در سالهای 2010 تا 2014 به سومین صادركننده بزرگ اسلحه در جهان تبدیل شود.

چین تامین كننده 5 درصد از مجموع صادرات اسلحه در جهان است . كشورهای آمریكا و روسیه با 31 و 27 درصد سهم ، همانند سالهای قبل در رتبه اول و دوم این فهرست قرار دارند.

سه كشور آسیایی پاكستان، بنگلادش و میانمار مشتریان اصلی چین هستند ؛ بطوری كه بیش از دو سوم صادرات اسلحه چین به مقصد این سه كشور انجام می شود . چین دارای 18 مشتری از میان كشورهای اتحادیه آفریقا است . هرچند اغلب معاملات انجام شده با آنها برای دومین قطب اقتصادی جهان منفعت مالی ندارد .

حجم صادرات اسلحه چین در پنج سال گذشته 143 درصد افزایش یافته، اما در مدت مشابه یاد شده صادرات اسلحه در آلمان 43 و در فرانسه 27 درصد كاهش یافته است.

مجموع صادرات جهانی اسلحه در سال‌های 2010 تا 2014 بالغ بر 16 درصد رشد داشته است و چین بیشترین سهم افزایش را به خود اختصاص داد . موسسه بین المللی تحقیقات صلح هر پنج سال یك بار فهرست بزرگترین صادركنندگان اسلحه در جهان را منتشر می كند چون حجم بالای سالانه معاملات نوسانات بسیاری دارد و آمارگیری را با مشكل مواجه می كند.

فهرست 10 صادركننده بزرگ اسلحه در جهان و سهم صادرات آنها به اين شرح است :
1-آمریكا 31 درصد
2-روسیه 27 درصد
3-چین 5 درصد
4-آلمان 5 درصد
5-فرانسه 5 درصد
6-انگلیس 4 درصد
7-اسپانیا 3 درصد
8-ایتالیا 3 درصد
9-اوكراین 3 درصد
10-رژیم اسرائیل 2 درصد

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار