رسایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اساسنامه فدراسیون فوتبال قانونی نیست/ اعلام نام مفسدان فوتبال بستگی به قوه قضاییه دارد

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: متاسفانه فدراسیون فوتبال بر اساس اساسنامه غیرقانونی اداره می‌شود.

اساسنامه فدراسیون فوتبال قانونی نیست/ اعلام نام مفسدان فوتبال بستگی به قوه قضاییه دارد
حمید رسایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره به تعویق افتادن پرونده فساد فوتبال اظهار داشت:‌ باید بگویم رسیدگی به پرونده فساد فوتبال به مراحل نهایی رسیده و گزارش‌های لازم در این خصوص در 50صفحه تنظیم شده است، بخش‌های مختلفی از جمله رسیدگی به اساسنامه تخلفاتی که در اساسنامه وجود دارد و مسائل مالی مورد بررسی قرار گرفته است، همچنین بحث شرط بندی، مالیات و دیگر موضوعات مختلف در این پرونده مورد ارزیابی قرار گرفته و در حال حاضر نیز درباره تمام بحث‌های مطرح شده گزارشاتی آماده است. 

وی بیان کرد:‌ در این فاصله زمانی چهره‌های مختلفی به کمیسیون دعوت و اظهارات لازم از آن‌ها گرفته شد و از طرفی دیگر اسناد و مدارک لازم از طرف دستگاه‌های زیر مجموعه مثل دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و با نهادهای نظارتی دیگر جمع آوری و مکاتبات لازم در این خصوص انجام شد و باید بگویم که طولانی شدن رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال به گستردگی این موضوع، عمیق بودن و همکاری نکردن فدراسیون فوتبال بر می‌گردد که این فدراسیون از همان ابتدا هم خود را ملزم به همکاری نمی‌دانست.
 
رسایی تصریح کرد: پاسخ‌هایی که باید در اختیار کمیسیون اصل 90 قرار می‌گرفت کامل نبود و به نوعی این جواب‌ها فقط برای منحرف کردن کمیسیون مطرح می‌شد اما زمانی که برخی از مستندات را به فدراسیون فوتبال اعلام کردیم تا حدودی نظم و انضباط برای پیش برد کارها رقم خورد.
 
رئیس  کمیسیون اصل 90مجلس بیان کرد:‌ افراد مختلفی از جمله ورزشکاران، اعضای فدراسیون، مجمع فدراسیون فوتبال، خبرنگاران، گزارشگران، داوران، پیشکسوتان فوتبال و گروه های مختلف دیگر برای ارائه‌ای از توضیحات به کمیسیون اصل 90 دعوت شدند تا از این طریق گزارشات جامع تر باشد.
 
وی افزود: متاسفانه فدراسیون فوتبال بر اساس اساسنامه‌ای اداره می‌شود که اساسنامه‌ آن قانونی نیست و این موضوع یکی از مشکلات اساسی در فوتبال کشور ما خواهد بود و باید بگویم این اساسنامه به تایید فیفا و هیأت وزیران نرسیده است.

رسایی افزود:‌ از طرفی دیگر مسائل مالیاتی مختلفی به غیر از خود بازیکنان در فدراسیون فوتبال وجود دارد که متاسفانه فدراسیون الزامات قانونی را رعایت نکرده و نکته قابل توجه این است که در روزهای اخیر متوجه شدیم که برخی از اعضای مجمع فدراسیون به ویژه کمیته ملی به خاطر همکاری با کمیسیون اصل 90 مورد باز خواست فدراسیون و کمیته انضباطی قرار گرفته‌اند و از اقدامات رخ داده متعجب هستم و باید بگویم منابع کمیسیون این افراد نبودند و اصل برخورد با این افراد از سوی فوتبال نیز درست نیست چرا که کمیسیون اصل 90 به تنهایی دستگاه‌ نظارتی به حساب می آید و همکاری نکردن با کمیسیون جرم و تخلف محسوب می‌شود.

وی بیان کرد:‌ تمام موارد مطرح شده را در ادامه پرونده رسیدگی خواهیم نمود، امیدوارم گزارش درباره پرونده فساد فوتبال پس از سال جدید در هنگام شروع کاری مجلس پرونده در نوبت قرار گیرد و قرائت گردد.
 
وی درباره اینکه آیا اسامی متخلفان مطرح خواهد شد یا نه اظهار داشت: بر اساس پیگیری‌های کمیسیون برخی تغییر و تحولات با همکاری نهادهای زیر مجموعه در فدراسیون فوتبال اتفاق افتاده است و نکته قابل توجه این است که در هر جایی  که لازم باشد به طور حتم گزارشات را ارائه خواهیم داد اما اعلام اسامی  در اماکن عمومی بستگی به تصمیم نهایی کمیسیون دارد. در کل گزارشاتی که ارائه خواهیم داد به صورت مستند و با اسامی خواهد بود اما درباره قرائت این گزارشات کمیسیون تصمیمات لازم را می‌گیرد. اگر کمیسیون نظرش درباره اعلام اسامی این باشد که به صورت عمومی اعلام نشود به طور حتم در قوه قضاییه ارائه و در آن‌جا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام/

برچسب ها: فوتبال ، فدراسیون ، مفسدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار