پایان رایزنی 5 ساعته ظریف و کری

رایزنی وزرای خارجه ایران و آمریکا با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر انرژی آمریکا و معاونین وزرای خارجه دو کشور به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ رایزنی "محمدجواد ظریف" و "جان کری" وزرای خارجه ایران و آمریکا با حضور "علی اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی و "ارنست مونیز" وزیر انرژی آمریکا و معاونین وزرای خارجه دو کشور پس از 5 ساعت به پایان رسید.
 
همچنین؛ "علی اکبرصالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی، "ارنست مونیز" وزیر انرژی آمریکا، "سیدعباس عراقچی" و "مجید تخت روانچی" معاونین وزیر خارجه کشورمان، حسین فریدون و "وندی شرمن" معاون وزیر خارجه آمریکا در این نشست حضور داشتند.

شایان ذکر است؛ دقایق پایانی مذاکرات به گفتگوی ظریف و کری اختصاص داشت.
 
شایان ذکر است؛ روز گذشته به علت تاخیر در ورود کری، به پیشنهاد هیات ایرانی مذاکره وزرای خارجه ایران و آمریکا به امروز صبح موکول شد.
 
همچنین دیروز گفتگوهای هسته‌ای میان معاونین وزرای خارجه ایران و آمریکا نیز برگزار شد.
 
گفتنی است؛ تیم هسته‌ای کشورمان به سرپرستی "محمدجواد ظریف" وزیرخارجه کشورمان صبح دیروز وارد لوزان سوییس شد.
 
بنابراین گزارش؛ سید عباس عراقچی در مصاحبه ای در این باره گفته است :سیزدهم فروردین تاریخی است که طرفین تصمیم گرفته‌اند تا این تاریخ حداقل به یک گره‌گشایی در موضوعات موجود رسیده باشند. یعنی به نقطه‌ای برسیم که بگوییم توانستیم به راه‌حل برسیم و قفل‌ها را باز کنیم، و حالا حداقل سه ماه دیگر باید ادامه دهیم تا کار را تمام  کنیم. اما اگر در آن تاریخ به این نتیجه برسیم که قفل‌ها سرجای خودشان باقی هستند، ممکن است بگوییم برای چه ادامه دهیم؟ وقتی ما نمی‌توانیم قفل‌ها را باز کنیم جزئیات را هم نخواهیم توانست.
 
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در مصاحبه دیگری با خبرگزاری ریانوستی درباره این دور از مذاکرات گفت: علیرغم پیشرفت‌هایی که در ادوار اخیر گفتگوها صورت گرفت، اما همچنان شکاف‌ها و اختلافات جدی پابرجاست.
 
همچنین؛ قرار است وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور نماینده‌ای از اتحادیه اروپا مذاکرات را از نقطه‌ای که در مونترو قطع شده بود، از سر بگیرند.  
   
این مشورت‌های دوجانبه در چارچوب مذاکرات هسته‌ای 1+5 با ایران برگزار می‌شود و "هلگا اشمید" معاون دبیرکل در واحد اقدام خارجی اتحادیه اروپا و تیم وی نیز در این مذاکرات مشارکت دارند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار