ظریف در دیدار با موگرینی مطرح کرد:

روی هیچ موضوعی توافق نخواهد شد مگر آنکه روی تمامی موضوعات توافق شود

ظریف در دیدار با رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: باید درباره راه حل ها صحبت کنیم،روی آنها توافق کنیم و سپس نگارش را آغاز نماییم.

روی هیچ موضوعی توافق نخواهد شد مگر آنکه روی تمامی موضوعات توافق شودبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛دیدار محمدجواد ظریف و موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل انجام شد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این ملاقات آخرین تحولات مربوط به روند مذاکرات هسته ای ،رابطه ایران و اتحادیه اروپا و همچنین آخرین تحولات منطقه ای را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

دکتر ظریف در این دیدار گفت:باید درباره راه حل ها صحبت کنیم،روی آنها توافق کنیم و سپس نگارش را آغاز نماییم.

وی افزود:روی هیچ موضوعی توافق نخواهد شد ؛مگر آن که روی تمامی موضوعات توافق شود.

ظریف در این دیدار ادامه داد:ماهمواره برنقش اروپا و توسعه همکاری ها با کشورهای اروپایی تاکید کرده ایم و دستیابی به توافق در موضوع هسته ای می تواند جهشی در این همکاری ها ایجاد کند.

همچنین موگرینی نیز در این دیدار گفت:باید همه تلاش کنند تا فاصله های موجود در مذاکرات را کاهش دهند.

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد:شخصا نهایت سعی خود را خواهم کرد تا نقش خود را در این زمینه بخوبی ایفا کنم.

موگرینی در این دیدار افزود:انگیزه اروپاییان برای به ثمر نشستن تلاش ها جهت دستیابی به توافق هسته ای بالاست و نقش موثرترخود را ایفا خواهند کرد.

طرفین همچنین آخرین تحولات مربوط به سوریه و عراق، تهدید تروریسم و داعش در این دو کشور و در منطقه و ضرورت مبارزه با آن را مورد تاکید قرار دادند.

گفتنی است؛در چارچوب مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱،‌ از صبح امروز دوشنبه به وقت محلی سوئیس، وزرا و معاونان وزارت خارجه ایران و آمریکا به همراه صالحی و مونیز با هم دیدار کردند که این دیدار پس از حدود ۵ ساعت مذاکره پایان یافت.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، دیدار ، موگرینی ، بروکسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار