سومین روز مذاکرات هسته‌ای؛

آغاز نشست وزرای ایران و آمریکا با حضور معاونین، صالحی، فریدون و مونیز

نشست وزرای ایران و آمریکا به همراه رییس سازمان انرژی اتمی، وزیر انرژی آمریکا، دستیار ویژه رییس جمهور و معاونین وزرا آغاز شد.

آغاز نشست وزرای ایران و آمریکا با حضور معاونین، صالحی، فریدون و مونیزبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، نشست وزرای ایران و آمریکا به همراه رییس سازمان انرژی اتمی، وزیر انرژی آمریکا، دستیار ویژه رییس جمهور و معاونین وزرا آغاز شد.

شایان ذکر است؛ جلسه صالحی با مونیز بطور جداگانه و همزمان با جلسه وزرا در جریان است.

روز گذشته نیز وزرای خارجه ایران و آمریکا به مدت 5 ساعت با حضور معاونین و وزیر انرژی آمریکا دیدار کردند و پس از آن شست مشترک وزرای خارجه ایران، فرانسه، انگلیس، آلمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد.

در این بین وزیر امورخارجه کشورمان به صورت دوجانبه با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیرخارجه انگلیس دیدار کرد.

ظریف در ملاقات با موگرینی آخرین تحولات مربوط به روند مذاکرات هسته‌ای،رابطه ایران و اتحادیه اروپا و همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار گفت: باید درباره راه حل‌ها صحبت کنیم،روی آنها توافق کنیم و سپس نگارش را آغاز نماییم.(ادامه متن را در اینجا بخوانید)

همچنین "علی‌اکبر صالحی" پس از پایان جلسه دوجانبه ایران و آمریکا با تاکید بر این‌که «جلسات همواره بخش‌های فنی و سیاسی دارد» افزود: جلسه فنی ما با طرف آمریکایی از دیروز بعدازظهر آغاز شد و احساس می‌کنم هر بار که در این جلسات شرکت می‌کنیم مقداری توانسته‌ایم به جلو برویم که همین به نوبه خود نشانه مثبتی است.(ادامه متن را در اینجا بخوانید)

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار