آنچه در روی خط تهران دوشنبه این هفته گذشت؛

سرانجام فروش مواد محترقه بزرگراه‌ها و جاده‌های شهر تهران به کجا می‌رسد؟/حکایت تردد موتورسوارها با بارهای وانت باری در پایتخت چیست؟

در روی خط تهران دوشنبه این هفته پیگیری موضوع‌ها فروش مواد محترقه در بزرگراه‌ها و جاده‌های تهران،‌تردد موتورسوارها با بار وانت باری و مشکل تاریکی خیابان‌های فاز 3 اندیشه صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه اول خود به فروش مواد محترقه در بزرگراه‌های شهر تهران پرداخت.

با توجه به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال شهروندان در نقاط مختلف اقدام به برگزاری مراسم چهارشنبه سوری می‌کنند؛اما در این میان عده‌ای سودجو برای بازارگرمی و کسب درآمد موادهای محترقه خطرساز را به شهروندان ارائه می‌دهند.

به طوریکه این روزها با حضور بسیاری از فروشندگان مواد محترقه در بزرگراه‌ها و جاده‌های شهر تهران مواجه می‌شویم.

برخی از این دستفروشان اقدام به فروش مواد محترقه از جمله الکیل و سرنج با قیمتی برای هر کیلو 80هزار تومان می‌کنند.

اما با وجود اینکه این مواد خطرناک و آسیب زا هستند مسئولان هیچ توجهی به این امر نمی‌کنند.

روی خط تهران موضوع را با سردار خانچلی رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در میان گذاشت وی در پاسخ با اشاره به اقدامات پلیس دررخصوص پیشگیری از پخش ترقه و مواد اولیه مواد محترقه اظهار کرد: از 2،3 ماه گذشته پلیس تهران موضوع پخش ترقه و مواد اولیه محترقه را تحت بررسی قرار داده است و تاکنون چند میلیون انواع مواد محترقه به صورت داخلی و خارجی جمع آوری کرده‌اند و تحویل مقامات قضایی داده‌اند.

وی ادامه داد: در صورتیکه در تقاطع‌ها، معابر، میادین، بزرگراه‌ها و جاده‌های شهر تهران با دستفروشان مواد محترقه مواجه شویم به شدت با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

خانچلی تصریح کرد: نیروهای پلیس شهر تهران در آماده باش کامل اند تا به محض مشاهده دستفروشان حتی مواد محترقه کم خطر و یا بی‌خطر آنها را جمع آوری کنند و در میادین، تقاطع و معابر نیز اکیپ‌های پلیس راهور در آماده باش کامل‌اند.

**حکایت تردد موتور سوارها با بارهای وانت باری در پایتخت چیست؟

تردد موتور سوارها با بارهای وانت باری در شهر تهران موضوعی بود که روی خط تهران در سوژه دوم خود به آن پرداخت.

این روزها موتورسوارهایی در نقاط مختلف تهران دیده می‌شوند که بر مرکب خود بارهایی فراتر از توانایی موتورهای سیکلت خود حمل می‌کنند به طوری که این بارها به اندازه یک وانت بار است.

ادامه این روند موجب وقوع حوادث خطرناک به ویژه سوانح رانندگی در شهر تهران می‌شود.

این موضوع در قالب تصاویر ارسالی شهروندان در روی خط تهران دوشنبه این هفته پیگیری شد.

روی خط تهران موضوع را از معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنما و رانندگی تهران پیگیر شد وی در پاسخ با اشاره به برخورد با موتورسوارانی که بار حجیم در نقاط مختلف تهران حمل می‌کنند تاکید کرد: در صورت مشاهده موتورسواران به همراه بارهای حجیم موتورهایشان،‌موتورسیکلت‌های آنها به همراه بارهایشان برای بار اول یک هفته و بار دوم یک ماه توقیف خواهد شد همچنین متخلفان باید 30 هزار تومان جریمه پرداخت کنند.

**آیا خیابان‌های فاز 3 اندیشه در سال نو روشنایی را خواهند دید؟

روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه سوم خود پیگیر موضوع نبود روشنایی در خیابان‌های فاز 3 اندیشه شد.

در چند سال گذشته خیابان‌های فاز 3 اندیشه با مشکل نبود روشنایی مواجه شده است به طوریکه ادامه این روند برای اهالی این منطقه غیر قابل تحمل شده است شهروندان فاز 3 اندیشه از روی خط تهران خواستار رسیدگی به مشکلشان شدند.

اهالی فاز 3 اندیشه گلایه های بسیاری داشتند و گفتند: خیابان‌ها، معابر و کوچه‌های فاز 3 اندیشه آنقدر تاریک است که امنیت اهالی این منطقه را به خطر انداخته است.

به طوری که آمار سرقت در منازل شهروندان،‌استرس، ترس و وحشت شهروندان افزایش یافته است.

افزایش سرقت خودروها و وسایل خودروها، افزایش سوانح رانندگی، تردد شهروندان و خودروها در تاریکی از مشکلاتی که اهالی فاز 3 اندیشه با آن مواجه‌اند.

اهالی فاز 3 اندیشه از روی خط تهران خواستند که موضوع را از اداره برق شهرک اندیشه پیگیر شوند و هر چه سریعتر این مشکل را برطرف سازند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: دوشنبه ، خط ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار